Silnik
: Silnik mimo stosunkowo małej mocy sprawnie napędza auto. Jest przy tym dość ekonomiczny. Prosta i sprawdzona konstrukcja, mam nadzieję, że będzie jeździł długo i niezawodnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: łożysko skrzyni
5,0
Całokształt
Jestem naprawdę bardzo zadowolony z tego auta. Golf właśnie niczym szczególnym się nie wyróżnia, ale jako całokształt to świetne auto, bardzo dopracowane. Docenia się komfort, prowadzenie, wykończanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mile mnie zaskoczył jak tylko pierwszy raz się przejechałem tym autem. Niby 80 km, ale całkiem dobrze zbiera i co ważne jest bardzo elastyczny, "ciągnie" już od niskich obrotów. Moim zdaniem taki silnik to lepszy wybór niż nowoczesny turbodiesel. Jest dość ekonomiczny, a prawdopodobieństwo poważnej usterki jest dużo mniejsze niż w diesel'u.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynie pracuje prawie wzorowo. "Prawie" ponieważ nie zawsze ładnie "wbija się" jedynka, ale na tyle rzadko się to zdarza, że ogólnie skrzynię oceniam naprawdę dobrze. Biegi wchodzą lekko i intuicyjnie.
5,0
Układ jezdny
Jak na kompakta ze słabym silnikiem to naprawdę świetnie. Prowadzi się go jak po nitce. Dobrze trzyma się drogi nawet przy większych prędkościach (powyżej 140km/h). Układ kierowniczy działa z lekkim oporem przez co bardzo dobrze czuje się auto.
Komfort
4,0
Widoczność
W porządki. Widoczność jest na dobrym poziomie.
5,0
Ergonomia
W wszytko na swoim miejscu. Bardzo intuicyjne rozmieszczenie przyrządów na desce rozdzielczej. Naprawdę rewelacja !
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie zimą jest przeciętne. Przy dużym mrozie już się męczy żeby wygrzać, ale ogólnie nie ma tragedii. Klima dość wydajna, dawała radę nawet na południu europy :). Klima jest pół automatyczną "Climatic".
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nieźle jak tą klasę samochodu. Zarówno z przodu jak i z tyłu pasażerowie mają dostateczną ilość miejsca.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest dość dość dobrze wyciszony. Słychać opony, ale to może wina już samych opon...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie jest przesadnie drogie w utrzymaniu. Części są w przystępnych cenach i łatwo dostępne. Auto nie jest już tak prostej budowy jak poprzednie generacje Golfa więc dobrze, aby zadbał o niego mechanik, który się zna na tym aucie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Golf nie jest taki tani. Czy jest wart swojej ceny ? Moim zadaniem tak.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżdżę tym autem ponad 2 lata, zrobiłem nim prawie 70 tyś km i jak na razie żadnej poważnej usterki no może po za łożyskiem skrzyni które trzeba było wymienić, a nie była to tania naprawa, ale może zużycie tego elementu przyśpieszył jego poparzeni właściciel.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
łożysko skrzyni biegów, koszt naprawy koło 1200,00 zł
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 80KM 59kW
[l/100km]