Naciągana 4 dla Golfa, auto ma swoje lata, potrafi sprawiać problemy, silnik względnie niezawodny i oszczędny, dobra skrzynia biegów i widoczność, słabe wyciszenie, nieźle zabezpieczona karoseria przed rdzą, choć obicia lakieru, szybko zamieniają się w rude plamy. Dziś auto dobre na dojazdy do pracy, względnie wożenie cegieł na budowę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik oszczędny, względnie niezawodny, bardzo głośny,zdecydowanie brakuje mu dynamiki.
5,0
Skrzynia biegów
Największy plus tego auta, bardzo dokładna, stawia lekki opór przy zmianie, brak luzów na lewarku i "wycia" po 320 tys przebiegu, nieźle zsynchronizowana z pracą silnika.
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo dobrze się prowadzi, kierownica stawia lekki opór, dzięki czemu lepiej czujemy auto, ale spokojnie można kręcić ją jedną ręką.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność z każdej strony, asynchroniczne lusterko, ze względu na fakt, iż jest to kombi i ma parę metrów, zawsze warto dwa razy zajrzeć w lusterko
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, panel climatronik jest umieszczony trochę za nisko i potrzeba trochę czasu, aby przyzwyczajać się do jego obsługi, myślę, że zwykłe pokrętła są trochę bardziej ergonomiczne. Podstawka pod kubki potrafi sprawiać problemy i raczej nie warto umieszczać tam otwartych napoi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto szybko się nagrzewa, jak na diesla to nawet bardzo szybko, dmuchawa czasem jest za słaba gdy nastawimy nawiew na wszystkie strony. Klimatyzacja działa od startu i daje radę. Ponadto podgrzewane fotele też spełniają dobrze swoje zadanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto klasy kombi zdecydowanie jestem zaskoczony tym jak mało miejsca jest z tyłu, dla pasażerów, gdy z przodu usiądzie ktoś powyżej 190cm tu duży minus.
2,0
Wyciszenie
Co tu dużo pisać jest źle. Głośność praca silnika pomimo dobrego wygłuszenia jest naprawdę uciążliwa, trochę lepiej jest gdy osiągnie 90 stopni. Przy oponach zimowych/ tańszych letnich duże opory toczenia robią swoje i trzeba mieć naprawdę dobry sprzęt audio, aby je zagłuszyć. Auto słabo nadaje się na jazdę z prędkością powyżej 120 km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zadawala się względnie niewielką ilością paliwa. Jednak części są drogie. Auto ma sporo drobnych usterek, poważne odczujemy na portfelu. Trzeba zdać sobie sprawę, że większość jest po skręconych licznikach i przy dużych przebiegach możne nas dotknąć wiele usterek.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto klasy średniej, na rynku wtórnym ceny utrzymują się na wysokim poziomie, za wysokim, myślę że w tej cenie można dziś znaleźć ciekawsze oferty.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sporo drobnych usterek, linki podnośnika szyb, centralny zamek, pływak poziomu paliwa, diody, brzęczki, plastiki ...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu trochę lepiej, często pada turbina przy jeździe w mieście, intercooler jest delikatny potrafi być nieszczelny.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]