Fajny samochód na co dzień ! Mam go od 5-lat i zrobiłem nim ok 200 tyś ,teraz na liczniku ok 300 tyś ,poza przepalonymi żarówkami ,uszkodzoną misą olejowa nie miałem problemów ,oryginalne turbo ,sprzęgło dwu masowe !
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mało pali i jest ok. bezproblemowo odpala nawet przy minus 25 stopniach mrozu ! Ma jedną wadę -jest nisko osadzony więc łatwo uszkodzić misę olejową przy szybkiej jeździe po koleinach lub przy wjeżdżaniu na krawężniki dlatego trzeba pilnować stanu amortyzatorów z przodu i dobrze zaopatrzyć się w metalową osłonę silnika !
4,0
Skrzynia biegów
ok
4,0
Układ jezdny
ok Po 270 tyś wymieniłem jeszcze oryginalne amortyzatory na kayaba ,przekładnia ok ,wahacze ok, częściej trzeba wymieniać gumy pod stabilizatorami co ok 40-50 tyś km
Komfort
4,0
Widoczność
ok
5,0
Ergonomia
ok, wszystko na miejscu
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętne ,przy silnym mrozie nie nadąża ,lepiej było w moim starym pasacie b4
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca ma i pasażer z przodu mają sporo miejsca z tyłu ,jest trochę ciasno
3,0
Wyciszenie
nie jest źle ,ale 8 lat starszy pasat b4 którego miałem wcześniej był lepiej wyciszony
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tani w utrzymaniu -mało pali ,części zamienne niedrogie (zamienniki dobrych firm),rzadko się psuje ! Wiele napraw można wykonać samemu mając minimalną wiedzę mechaniczną i komplet kluczy nasadowych i płaskich
4,0
Stosunek jakość/cena
Więcej kosztuje niż konkurenci ale za to jeśli nie miał kolizji i nie był po wypadku możemy zapomnieć o korozji ! Stan mechaniczny zależy od tego kto nim jeździł i kto naprawiał
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalone żarówki h7
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie miałem ,poza zdarzeniem kiedy jechałem polną droga i zahaczyłem o wystający kamień ,co skutkowało dziurą w misie olejowej wielkości pięści
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]