Silnik
: Niezniszczlny, oszczędny.. stary doby TDI
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Oświetlenie wew.
Przeniesienie napędu
: Dwumas
Inne
: Turbo
4,0
Całokształt
JEstem umiarkowanie zadowolony z auta. Samochód jest bezpieczny (ESP 4xAIRBAG, ABS, DOBRE HAMULCE etc.) Kupiłem \"na chwilę\" a śmigam już 5ty rok.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cięzko mówić o elastyczności przy tym silniku - ALH 90 km... Autko sporo waży więc 210 \"niutków\" to trochę mało choć \'HANS\" daje radę. Jeśli ktoś wam mówi, że do wyprzedzania nie trzeba redukować to w przypadku tego modelu wsadźcie to między bajki. z drugiej strony auto ma już....kurczę - 12 lat...
ALH ma turbo ze zmienną geometrią... fajnie to działa choć czasem odnoszę wrażenie, że turbo nie daje rady - zajmuje mu kilka sek. \"napompowanie\" - ale to meje subiektywne odczucie.
TDI 90 KM na zwykłej pompie jest nie do zdarcia. Auto ma rzeczywisty przebieg > 252 tyś. km a silnik dalej pracuje równo. Nie wcina oleju, pali na dotyk... Podobno można moc bezpiecznie kręcić do wartości 120 - 140 bez większych modyfikacji, ale ja wolę swojego 90 KM klekota - pali 2 razy nic,ale o tym niżej.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety nie jestem zachwycony - mam ALH i, co za tym idzie, dwumas. Wiem, żę to kwestia przebiegu (252 kkm), ale koszty są straszne. Dzwoni trochę pod maską a ja czekam aż...
Zanim zaczął się ów dwumas odzywać skrzynia działała precyzyjnie - choć mam wrażenie że w AUDI A4 chodzi lepiej... wiem, że to jest to samo, ale ....
5,0
Układ jezdny
Wytrzymały, bez wodotrysków. Zapewniający pewne trzymanie w zakrętach. W moim aucie zauważyłem , że ogromną rolę ma rodzaj ogumienia - różnica jest na prawdę bardzo odczuwalna. Ja mam 205/55 R16 - trochę rzuca w koleinach, ale na suchej auto idzie jak po szynach. - Coś kosztem czegoś.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak to w kombi - ujdzie. Przód, boki ok - tył - wymaga przyzwyczajenie. Fatalne jest asymetrymcze prawe lusterko... Zawsze można wrzucić z anglika jak ktoś chce :)
5,0
Ergonomia
W GOLFI IV czujesz się jak ryba w wodzie. Nie ma zbędnych przycisków, wszystko na miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest OK. Klima (manual) daje radę.
MOży to tylko u mnie, ale przepalają mi się linie w szybie tylnej...
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla rodziny 2+1 jest OK. Mam 185 cm wzrostu i osoba o wzroście ~ 170 cm siędzie za mną - bez szału ale nie będzie obcierałą kolanami o fotel - Siedzę dość daleko, ale oparcie do siedziska jest w kształcie litery \"L\" niemal 90 stopni. \"Paka\" jest przyzwoita, wys. załadunku jest akceptowalna.
2,0
Wyciszenie
Nie oszukujmy się... do 90 - 100 km/h jest w miarę ok
Przy wyższych prędkościach pojawia się hałas.
TDI pracuje dość specyficznie - idzie się przyzwyczaić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trasa 4.4 - 5.6 - w zal. od tempa jazdy
Miasto 5.6 - 7.5 (tu przy wciskaniu w deskę pedału gazu)
Ceny przegl - jeżdżę już do zaufanego mechanika - można dawać mnóstwo zamienników - jedna ważna rzecz - na oleju nie oszczędzajcie. Ja przy 252 kkm ciągle śmigam na fullsyntetyku :)
4,0
Stosunek jakość/cena
JEST OK
Polecam R32 :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wycieraczki - masakra - rdzewieją tuleje
Poza tym eksploatacyjne rzeczy
Wydech jest jeszcze oryginał !!!!
Lakier - jak auto jest niebite to nie ma rdzy
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwumas - chyba normalnie - siada po 240 kkm
Turbo - mam już drugie i podchodzi regeneracja
Troche fiksuje mi elektryka - a to czujnik poduszki bocznej, czasem błąd immobilisera - drobiazgi.
No i oświetlenie wewnętrzne - ale ja mam chyba problem z klapą bo zamiast oświetlenie właśnie pojawia się sygnał otwarcia klapy ;p
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]