Przeniesienie napędu
: kiepski automat,w manualu padają koła dwumasowe po 150tys.km
Silnik
: padające przepływomierze.Raz na 1-2 lata
Silnik
: za duże ciśnienie wtrysku.Pada turbina i pompowtryskiwacz.
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Zawór EGR zawalony sadzą.Problemy z odpalaniem z tego powodu.Co chwilę zapala się jakaś kontrolka sygnalizująca najdziwniejsze komunikaty po niemiecku.Falujące obroty silnika.
Niezła dynamika i elastyczność
3,0
Skrzynia biegów
Totalna porażka.Skrzynia automatyczna szarpie na pozycji D.Serewis nie wymienia oleju w skrzyni.Zaleca tylko kontrolę poziomu.Wg serwisu skrzynia ma starczyć na ok.170tys.km a potem należy ją naprawić.Jak olej nigdynie był zmieniany w serwisie to lepiej nie zmieniać już wogóle oleju.Po zmianie po tygodniu skrzynia padnie.Pozatym koszmarne zużycie paliwa.Automat tylko do luksusowych aut.W Golfie to jakaś porażka.
4,0
Układ jezdny
bez zastrzeżeń.W miarę precyzyjni i trwały.Co najważniejsze nie jest tak koszmarny jak w Passacie.Można go naprawić tanim kosztem.Wszystkie podzespoły wymienne(sworznie,tulejki i poduchy).Tył już gorzej raz na jakiś czas sypie się droga tulejka tylniej belki
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność przez szyby czołową,tylną i boczną przyzwoita.Niestety totalnie beznadziejne lusterka.Lewe małe.Prawe jeszcze mniejsze.Patrząc w prawe lusterko mamy bardzo ograniczoną widoczność.Lepiej już spojrzeć w prawo niż używać lusterka.Bezsensowna nieuzasadniona oszczędność
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.Dobra jakość wykończenia wnetrza.Dziwnie otwierane daszki przeciwsłoneczne.Chyba skonstruowane dla leworęcznego gebelsa.Siedzisko krótkie a regulacja lędźwiowa potrafi sie urwać i denerwująco gruchać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zastrzeżeń.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu można znaleźć wygodną pozycję dla siebie.Siedziska jednak trochę za krótkie.Miejsca z tyłu stanowczo za mało.Wielki kufer a miejsca z tyłu jak na lekarstwo.Niewiem kto to tak wymyślił.Przecież nikt nie jezdzi w kufrze.Kufer pusty a miejsca na nogi ledwo wystarcza.
4,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszony silnik.Jednak wyczuwalny szum powietrza w drzwiach.Auto bezwypadkowe.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dodam że jest to automat.Jazda mieszana.8km dojazdu do miasta.Następnie 7km jazdy przez miasto i korki.Jazda spokojna.W mieście spalanie często powyzej 10L.Przy bardzo małym ruchu np:w weekend można zjechać do 7L.Jednak średnia podczas tankowania często w granicach 8-8.5L.Tak też pokazywał komputer.Na trasie trochę lepiej - w przedziale 6-7L do 120km.Nie po to kupuje się diesla.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standardem jest niedziałający siłownik tylnej klapy i niedziałający podnośnik dwustopniowy podnoszenia szyby.Działa tylko na drugim stopniu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżeli awaria skrzyni jest poważną usterką to początki końca skrzyni można zaobserwować po 130tys.km.Agonia trwa przez kolejne 40-80tys.km.Przy manualu padają koła dwumasowe po ok.150tys.km.Awarie zaworu EGR norma w VW.Zawór i kolektor ssący zbiera tyle sadzy że w piecu na węgiel jest go mniej po miesiącu.Nie wspomnę ile tego można nazbierać w turbinie,katalizatorze i tłumikach.Padające przepływomierze-standard.Jak ktoś ma pecha to można także wpakować się w wymianę pompowtrysków,turbiny lub jakiegoś innego drogiego elementu układu wtryskowego.koszmarne auto w którym modernizowano stary,poczciwy dobry TDI z pierwszego okresu produkcji.Im dalej tym gorzej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW
[l/100km]