Auto jeździ dobrze ale nie wyzwala jakiś emocji, po prostu jest. Jego największy atut to oszczędny silnik. Minus - miałem dwa włamania i raz mi wkłady lusterek ukradli, (poprzednie auto - lanosa - nikt palcem przez 3 lata nie ruszył!). Jest dobry ale drugiego vw narazie nie kupię, raczej japońca lub koreańca
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak się załączy turbo ma niezłego kopa, miedzy 90-130km/h cichy ale tak to kulturą pracy nie grzeszy. Drgania silnika czuć na sprzęgle - boli noga gdy czekasz na zielone światło.
3,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna ale lewarek chodzi ciężko i czasem są problemy z 1 i wstecznym - żeby weszły trzeba ponownie wysprzęglić
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest za niskie, uwaga na krawężniki i studzienki!!!! Po obciażeniu tył trochę skacze i dobija, szybko siadaja tylnie amory ale mechanicznie zawieszenie jest trwałe.
Komfort
4,0
Widoczność
Nawet ok tylko to prawe lusterko!!!
4,0
Ergonomia
Na wysokim poziomie ale jaka ma być jak tu nawet szyby są ręczne, ciężko chodzą pokrętła regulacji oparć
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wiadomo, klimy brakuje ale tak to całkiem ok
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam szyberdach i zawadzam głową o podsufitkę, z tyłu też tylko przeciętnie, niewygodna tylnia kanapa, zbyt pionowe ma oparcie. Poprzednio miałem lanosa i mam wrażenie że był większy z przodu, w golfie deska rozdzielcza wchodzi mocno do srodka przez co subiektywnie wnętrze jest ciaśniejsze.
3,0
Wyciszenie
to diesel!!!! Tylko między 90-130 jest przyjemnie, tak to cały czas słychać metaliczny, twardy dźwięk. W mieście to męczy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
to jego największy plus!!! Średnio 5 litrów
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto kosztowało sporo a było prawie gołe - seryjnie dwie poduchy i abs oraz wspomaganie - to wszystko. Dopłaciłem do szyberdachu i alarmu i wyszło ok 60 tyś. To troche duzo, zwłaszcza, że auto nie jest specjalnie bezawaryjne albo też komfortowe. Na wartości też traci normalnie ale powinno się je łatwiej sprzedać. Serwis relatywnie drogi, częsci też nie najtańsze - (drogie przepływomierze) ale wszystko ratuje niskie spalanie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W drobiazgach nie ma się co psuc bo ich nie ma, szybko zdziera się lakier z plastików na podłokietniku drzwi, drobne problemy z ręcznym - nie odpuszczał do końca. Gwizd turbo się nasila ale jeszcze nie jest tragicznie. Przy 150tyś km wymieniono sprzęgło. Przy 80tyś amory.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trwałe zawieszenie, problemy z centralnym zamkiem (ale to montował dealer), tak to 2 x przepływomierz, 1 plastik pod michą olejową, klocki tak co 50tyś km, od nowości nie starcza oleju od servisu do servisu ale ponoć ten typ tak ma. Mechanik stwierdził, że skrzynie biegów we wszystkich Golfach ciężko chodza....
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]