Przyspieszenie dość dobre, elastyczność również, niewątpliwą zaletą jest to że wyprzedzanie można rozpocząć równiez na 5 biegu. jednak na niższych biegach do granicy maksymalnego momentu (ok.2000obr/min) jakby nieco ociężale.
3,0
Skrzynia biegów
Jedyną zaletą jest to że dźwignia zmiany biegów nie drży (cięgna zamiast drążka), przy zmianie czasami sobie pozgrzyta, zestopniowanie dość dobre, ale chyba od wersji 110 KM przydał by sie 6 bieg.
4,0
Układ jezdny
Pomimo dużego przebiegu żadnych luzów w zawieszeniu. Dobre prowadzenie w zakrętach. Niestety zbyt mały prześwit, na parkingach należy uważać przy dojeżdżaniu do krawężników.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak dla mnie dość dobra, mimo że to kombi.
4,0
Ergonomia
Wszystko w widocznym miejscu i w zasięgu ręki, a co dla mnie najważniejsze - bez udziwnień.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa przeciętnie, wydaje się że ogrzewanie wnętrza też zajmuje dłuższą chwilę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód średniej klasy ze średnią ilością miejsca, wersja variant nadrabia bagażnikiem.
3,0
Wyciszenie
Do 120 km/h słychać miły pomruk TDI , powyżej jest już spory chałas.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie poniżej 5-5,5l/100km to chyba mit. Bardzo rzadko udaje się coś takiego osiągnąć pomimo przeciętnej techniki jazdy, z resztą przy ostrej jeździe spalanie wzrosło tylko o ok. 0,5l/100 km, ale jak na samochód klasy średniej to i tak nie najgorzej.
Części oryginalne dość drogie ale i tak lepiej je kupić bo zamienniki (np.przepływomierz) nie wytrzymują nawet pół roku.
3,0
Stosunek jakość/cena
Przereklamowany, przeciętny samochód za duże pieniądze. Niestety epoka volkswagenów nie do zdarcia zakończyła się na wersji Golf II 1,6D (358 000 km bez żadnych poważnych usterek).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety przy 233 tys. km rozsypało się sprzęgło (to chyba już nie jest volkswagen).Ciągłe problemy z przepływomierzami, (nawet oryginalne dość szybko siadają),zacinająca sie turbina, itp
To fakt że samochód ma 230 000 przebiegu, ale zawsze był serwisowany, a od marki VW i wersji TDI można by oczekiwać czegoś więcej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]