Zawieszenie
: skrzypią gumy w zawieszeniu - drogia naprawa
5,0
Całokształt
kompakt kombi i TDI to świetne połączenie. Autko jest pakowne, bezawaryjne i bardzo oszczędne Zawieszenie dobrze znosi polskie drogi a silnik dobrze znosi polskie paliwo (i niech ktoś nie opowiada, że na tzw. dobrych stacjach można bezpiecznie tankować- po prostu jest tylko drożej). Ceny części wysokie, na szczęście są zamienniki. Utrata wartości niewielka. Kolega ma Alfe 156 ten sam rocznik, kupił drożej ode mnie teraz wartość Alfy jest mniejsza niż mojego Golfa.
Wrażenia
4,0
Silnik
PLUSY: bez awaryjny, bardzo małe spalanie, elastyczny, trwały, porównując do konkurencji np: fo focusa VW wypada wręcz znakomicie.
MINUSY to głównie ceny części np:dwumasowe koło zamachowe, które wymienia się wraz ze sprzęgłem koszt z wymianą około 3,5tyś, bardzo drogi olej do pompowtryskiwaczy, drogi rozrząd, zawór EGR(najlepiej czyścić samemu, mechanik będzie chciał wymienić a to kosztuje wraz z robocizną ponad 1tyś).
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra skrzynia, biegi wchodzą lekko, nic się nie zacina
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze radzi sobie z polskimi dziurami. Kolega ma Passata średnio raz w roku coś wymienia w zawieszeniu u mnie nic się nie psuje. Komford jazdy dobry ale bez rewelacji.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na kombi to rewelacja. moim poprzednim samochodem był seat cordoba, autko mniejsze ale widocznośc w golfie jest dużo lepsza. Za minus należy uznać zbyt małe lusterko od strony pasażera.
5,0
Ergonomia
VW wie jak robić samochody. Bez \"kosmosów\" w środku, wszystko tam gdzie powinno być. Większość rzeczy wybiera się intuicyjnie nie trzeba szukać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wszystko byłoby ok. ale po wyłączeniu klimy parują mi szyby nie wiem czemu bo klima była czyszczona czyli jazda z tzw. \"EKON\" jest niemożliwa, a przydałaby się bo autko pali wtedy koło 0,4l mniej no i jest mocniejsze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca ma wystarczająco miejsca. Z tyłu jest kiepsko wysoka osoba będzie miała kłopoty z wygodnym siedzeniem
5,0
Wyciszenie
Wszyscy narzekają na wyciszenie ale chyba tylko dlatego, że nie jeździli skodami czy seatami. Wystarczy przejechać się skodą octavia II a później golfem i wszystko będzie jasne o fabii nawet nie wspominam
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa bardzo cieszy średnio około 5,5L,na zbiorniku robie 950-1000km, ceny przeglądów zaklęte drogo jak cho...a. Golf jest bardzo popularny to też ma szereg dostępnych zamienników, które uratują nasz budżet
5,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie samochód do tanich nie należy ale za to jest wykonany z bardzo dobrych materiałów, zwłaszcza jeżeli porównamy do skody czy seata. Mój golf ma już 6 lat a w środku nie widać śladów zużycia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kilka drobiazgów ale i tak drogie naprawy. Wymieniłem wężyk z płynu chłodniczego (przetarty) koszt około 200zł+robocizna, manetka tempomatu (oryginał 700zł) zamiennik 100zł+robocizna. Czyszczenie zaworu EGR (serwis nie czyści tylko wymienia koszt 800+robocizna, mechanik garażowy wyczyści za jakieś 500zł, można czyścić samemu jak ma się garaż wtedy tylko koszt uszczelek około 60zł jest to zawór, który co jakiś czas trzeba czyścić)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek Golf nie ma i to jest jego podstawowa zaleta
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 100KM 74kW
[l/100km]