jest to auto bezawaryjne a przy tym dynamiczne, silne i oszczędne jeśli zdecydujecie się na używane auto z grupy vw/audi to kupcie je tylko z dieslem 1,9 101, 130 lub 150 koni dodam, że jednostka 1,9 Tdi 101 koni jest produkowana po dzień dzisiejszy jako odmiana 105 konna
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam go od nowości, kupiłem go ze względu na to, że była to niebywale nowoczesna jednostka z pompowtryskiwaczami (druga generacja silników TDI) na tej samej zasadzie działa jeszcze jednostka 130 oraz 150 koni o pjemności 1,9 oczywiście bo wersje 90 i 110 koni pamiętają jeszcze czasy golfa III a wersja 115 koni jest zbyt awaryjnaponieważ to pierwsza jednostka z nowym układem wtryskowym i stąd ta awaryjnośći Jak się jeżdzi napiszę w skruci klekocze , mało pali i jest dynamiczny a przy tym BEZAWARYJNY !
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia biegów wypada dobrze jak dla mnie brakuje szóstego przełożenia. Ponieważ jak się goni na autostradzie pełnym gazem ok 210 km/h to silnik ma obroty na poziomie 4200 na min a w dieslu mamy max 5450 obr/min wiec spalanie jest duże i silnik dostaje po dupie. skrzynia jest bezawaryjna
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi mimo iż z tyłu jest belka skretna. Układ kierowniczy daje dobre wyczucie, komfort jazdy przyzwoity i ponadto duż żywotnośc elementów zawieszenia
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest po prost dobra doskonała mogła by być jak by to był cabriolet
5,0
Ergonomia
Tutaj mamy wszystko pod ręką szkoda tylko, że tylnej klapy nie można otworzyć od wewnątz.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
powiem tak klima i nawiewy chodzą bardzo dobrze ale zimmą to jest nie najlepiej po ok 10 km jazdy auto osiagadopiero temp. dodatnią naprawde ogrzewania na krutkich trasach nie ma dopiero jak jedziemy gdzieś daleko i silnik złapie temp to jest w środku naprawdę ciepło
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 185 cm wzrost z przodu bardzo dobrze a z tyłu ... rozczarowanie ciasno jak w polówce a przecież to duże auto
4,0
Wyciszenie
wyciszenie dobre ni esłychać pracy zawieszenia w środu też nie najgorzej do 180 km/h warunki w kabinie pod względem odgłosów z zewnątzr oceniam na 4+
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
i tu taj po prostu wielka radocha kupiłem diesla nie za względu na spalanie ale ze względu na siłe (czesto ciągam przyczepkę) miałem przedtem escorta 1,6 z 98 roku to z przyczepą ledwo jechał a golfem zdarzyło mi sie ciągnąć przyczepę o masie 3 t i szedł jak wściekły jest bardzo silny a przy tym oszcędny max wciąga 8 l ( przy bardzo ostrej jeżdzie) a min zejdziemy do ok 5 srędni wyczhodzi mi 6 l
5,0
Stosunek jakość/cena
jakoś auta doskonała nic nieskrzypi auto prezentuje się nie nienagannie lakier dalej ma głebię i soczysty kolor czarny he he w środku nic nie powycierane zero korozji (pełen ocynk) zero awarjia cena nowego jak go kupywałem makabrycznie wysoko z tego co wiem teraz takie auto można mieć za 25 tys zł szczerze polecam bo jego eksploatacja jest tania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymienone kilka razy żarówki z przodu i nic po zatym a takie rzeczy jak silentblocki sworznie waczhaczy oleje filtry itp to normalna sprawa. klimę trzeba nabijać co 3 lata. i co kilka przęglądów regulacja zaworów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
powiem chyba , że to z mojej winy przy 150 000 km trzepa było wymienić przeguby często paliłem nim gume i nie wyrtzymały przy 180 000 zostały wymienione amortyzatory bo nasze drogi są jakby się jeziło po ziemniakach oraz sprzęgło nie wytrzymało częstego palenia gumy i obciążenia przyczepą atk nic po zatym. dodam, że bardzo ostro traktuję to auto za niezawodnosć daję mu 6 a nastepnym autem bedzie focus II 1,6 TDCI zobaczymy czy faktycznie jest taki dobry
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 100KM 74kW
[l/100km]