Silnik
: 204 konie powinny mówić same za siebie, ale tak nie jest. Wydaje się dużo więcej, a ostatnio takiego wrażenia przyspieszenia doznałem na stu-konnym motocyklu.
4,0
Całokształt
Ot, Golf IV tyle, że bardzo szybki. I tak mamy w nim wszystko to co w dobrze wyposażonym Golfie IV plus rakietowe przyspieszenia i nieprzeciętne właściwości jezdne, co boleśnie zostało okupione drastycznym pomniejszeniem bagażnika (tylny dyfer) i podwyższeniem ceny części zamiennych. Niestety oprócz niesamowitych osiągów samochód jest tylko dobry. Szukałem szybkego samochodu na trasy, zapewniającego spokój i komfort, a dostałem usportowiony samochód klasy kompakt, więc moje niezadowolenie to tylko i wyłącznie moja wina - dlatego nie kupiłbym jescze raz tego auta, bo... nie takiego szukam. Jeżeli ktoś jeździł volkswagenem to już wie wszystko o tym samochodzie. Jeżeli nie - precyzyjne prowadzenie, doskonała skrzynia biegów, sprężyste i nieco twarde zawieszenie, wysoka jakość wykonania i doskonała ergonomia z fotelami na czele.
Wrażenia
4,0
Silnik
Doskonała moc, doskonała kultura pracy, jednak ma jedną wadę - od 1500 - 1900 obrotów ma spory spadek mocy i głośno pracuje przy większym obciążeniu. Na wysokich obrotach eksploduje mocą i pięknie brzmi, na niskich cicho i elastycznie. Przy 50 km/h można wrzucić 6 bieg i bez szarpnięć rozpędzamy samochód. Przy spokojnej jeździe zaskakująco ekonomiczny - 8l/100km w trasie to żadne cuda, a samochód waży prawie 1700 kg!
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, krótkie skoki, dobrze zestopniowana, czyli standard u VW. 6 przełożeń.
4,0
Układ jezdny
Znakomite rezerwy przyczepności, dobrze tłumi małe i duże nierówności, cichy. Auto nie lubi natomiast długich podłużnych nierówności - zaczyna niepokojąco bujać. Może być to efekt zastosowania dużych (205/55 R16) kół w samochodzie który, badź co bądź, duży nie jest i ma dodatkowo mały rozstaw osi. Manewrowanie utrudnione z powodu ograniczonego promienia skrętu - 4x4 w volkswagenie po prostu...
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać - w końcu to kombi. Fajna rzecz - asferyczne lusterka.
5,0
Ergonomia
Pełna regulacja wszystkiego. Wszystko pod ręką i tam gdzie sie spodziewasz. Ale to chyba standard w nowszych niemieckich produkcjach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja działa jak powinna, ale brakuje jej trochę efektywności no i jest deczko glośna. W klasi kompakt jest ok, ale w tej wersji samochodu, aspirującej do klasy premium, spodziewalem się czegoś lepszego.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj jest cienko. Naprawdę! Ocena 2 jak dla mnie zasłużona. Z przodu jeszcze ok, ale jak chcesz zabrać pasażerów do tyłu, to licz się z tym że się obrażą. Siedzenia są małe, miejsca na nogi mało. Bagażnik jest śmiesznie mały jak na kombi klasy kompakt. W astrze \'91 był dużo większy, a przecież to samochód 10 lat starszy i dużo mniejszy!
3,0
Wyciszenie
Wiatru nie słychać do 150 km/h. Słychać toczenie opon (Continental ContiGrip) i daja o sobie znać na nierównościach dźwiękiem przypominającym mocne kopanie piłki. Silnik wyraźnie zaznacza swoją obecność, ale to akurat bardzo przyjemny dźwięk.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o ceny części to nie ma tragedii. Trzeba wziąć jednak pod uwagę fakt, że nie jest to zwykły golf. Droższe są klocki, tarcze, amortyzatory i... w sumie wszystko jest droższe! Ale do poziomu Audi lub mercedesa trochę na szczęście brakuje. ASO jest śmiesznie drogie. Zużycie paliwa na akceptowalnym poziomie. Trasa 8l/100km miasto do 11l/100km, ale chciałbym zaznaczyć, że jestem spokojnym kierowcą - auto kupiłem dla komfortu psychicznego - wiecie, zapas mocy przy wyprzedzaniu to jest to ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
204 żwawe, ośmioletnie konie w doskonałym stanie za 19 000 zł to przyzwoity wynik.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory nic.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak naprawdę nie wiem. Niedawno padło sprzęgło, ale nie wiem czy tam kiedykolwiek ktoś zaglądał i jak kto jeździł - a jak wiadomo przy sprzęgle to podstawowa sprawa. Możliwe, że poprostu przyszedł na nie czas. Licznik pokazuje 170000 km, ale kto by to wiedział ile to ma przejechane.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 V6 4Motion 204KM 150kW
[l/100km]