Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

Kamil2525, 9 lat temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 350 tys. km
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Witam, szczerze polecam jak trafimy 5d, zadbany egzemplarz to jako auto do miasta i wypady poza nie Rewelacja. Prostota auta i oś czasu pozwalają na naprawę Golfika w każdym zakładzie, a dostępność części i uniwersalność nie obciążają tak domowego budżetu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Polecam poszukać silnika z oznaczeniem AGR posiada on turbinę bez zmiennej geometrii a co za tym idzie nie musimy się martwić o zapieczone kierownice, poza tym to Pancerne turbo!. Co 10 000 tys wymiana oleju i (rozrząd troszkę drogi bo z robocizna na firmowych częściach i pompą wody to wydatek rzędu 850 zł) ale odwdzięczy się to wam bezproblemową pracą, wtryski używane w bdb stanie po 30 zł na autoczęściach - nie opłaca się regenerować starych gdyby wystąpił z nimi problem. Uszczelnienie pompy 50 zł a regeneracja 300 zł a nie jak w nowych TDIkach od 1000 w górę.
4,0
Skrzynia biegów
AGRy z początku produkcji posiadają Jednomas, nie występuję tu tzw Dwumas, sprzęgło to uważane również za Pancerne!. Precyzja mocne 4 czasami stawi jakiś opór ale nie jest to problematyczne.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie hmm a więc tak (Skoda, Seat, Audi, VW) jeżdżą na tym samym zawieszeniu (oczywiście wybrane modele) dostęp do części Ogromny a ceny naprawdę na przyzwoitym poziomie.
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj w porządku dla małej rodziny jednak w komplet osób troszkę gorzej.
4,0
Ergonomia
Wszystko w porządku pod ręką i na miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak mamy sprawny termostat a polecam tylko oryginał Wahler to szybciutko robi się ciepło i przyjemnie. W lato Podstawa to klima, jak oglądamy model gdzie ponoć brakuję odczynnika to uwaga bo kompleksowa naprawa klimy to na pewno 1000 zł
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wyżej dla małej rodziny super, w komplet osób i na wakacje to raczej mordęga.
4,0
Wyciszenie
do 120km/h ok powyżej zaczyna się robić głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując używany egzemplarz warto wsadzić na początku troszkę więcej pieniędzy żeby przygotować sobie auto pod tzw "siebie" a gwarantuje, że później to tylko oleje i filtry!.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za kwotę w granicach 8 000 tys. zł mamy auto niezbyt młode, niezbyt ciche i stylistycznie już troszkę przestarzałe. Wiec po co kupować taki samochód?. Ano po to że jest to auto które zawsze się sprzeda, dostęp części jest ogromny i w niskich cenach, silnik jest Pancerny, turbo Pancerne (AGR), sprzęgło Pancerne, zawieszenie stalowe na belce z tyłu i McPersonie z przodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Im więcej elektryki tym częściej możemy mieć jakiegoś filga np. Silniczki szyb, elektryczne klapy w climatorniku, centralny zamek. Ale jest to tak znane każdemu elektrykowi samochodowemu, że naprawa przebiega szybko i niezbyt boleśnie dla portfela.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Hm cztery lata użytkowałem Golfika i muszę powiedzieć że zawszę do domu dojechałem nigdy nie maiłem żadnej poważnej awarii, no może raz w zimie jak było -25 to padł mi akumulator.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV Hatchback