Witam, szczerze polecam jak trafimy 5d, zadbany egzemplarz to jako auto do miasta i wypady poza nie Rewelacja. Prostota auta i oś czasu pozwalają na naprawę Golfika w każdym zakładzie, a dostępność części i uniwersalność nie obciążają tak domowego budżetu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Polecam poszukać silnika z oznaczeniem AGR posiada on turbinę bez zmiennej geometrii a co za tym idzie nie musimy się martwić o zapieczone kierownice, poza tym to Pancerne turbo!. Co 10 000 tys wymiana oleju i (rozrząd troszkę drogi bo z robocizna na firmowych częściach i pompą wody to wydatek rzędu 850 zł) ale odwdzięczy się to wam bezproblemową pracą, wtryski używane w bdb stanie po 30 zł na autoczęściach - nie opłaca się regenerować starych gdyby wystąpił z nimi problem. Uszczelnienie pompy 50 zł a regeneracja 300 zł a nie jak w nowych TDIkach od 1000 w górę.
4,0
Skrzynia biegów
AGRy z początku produkcji posiadają Jednomas, nie występuję tu tzw Dwumas, sprzęgło to uważane również za Pancerne!. Precyzja mocne 4 czasami stawi jakiś opór ale nie jest to problematyczne.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie hmm a więc tak (Skoda, Seat, Audi, VW) jeżdżą na tym samym zawieszeniu (oczywiście wybrane modele) dostęp do części Ogromny a ceny naprawdę na przyzwoitym poziomie.
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj w porządku dla małej rodziny jednak w komplet osób troszkę gorzej.
4,0
Ergonomia
Wszystko w porządku pod ręką i na miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak mamy sprawny termostat a polecam tylko oryginał Wahler to szybciutko robi się ciepło i przyjemnie. W lato Podstawa to klima, jak oglądamy model gdzie ponoć brakuję odczynnika to uwaga bo kompleksowa naprawa klimy to na pewno 1000 zł
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wyżej dla małej rodziny super, w komplet osób i na wakacje to raczej mordęga.
4,0
Wyciszenie
do 120km/h ok powyżej zaczyna się robić głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując używany egzemplarz warto wsadzić na początku troszkę więcej pieniędzy żeby przygotować sobie auto pod tzw "siebie" a gwarantuje, że później to tylko oleje i filtry!.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za kwotę w granicach 8 000 tys. zł mamy auto niezbyt młode, niezbyt ciche i stylistycznie już troszkę przestarzałe. Wiec po co kupować taki samochód?. Ano po to że jest to auto które zawsze się sprzeda, dostęp części jest ogromny i w niskich cenach, silnik jest Pancerny, turbo Pancerne (AGR), sprzęgło Pancerne, zawieszenie stalowe na belce z tyłu i McPersonie z przodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Im więcej elektryki tym częściej możemy mieć jakiegoś filga np. Silniczki szyb, elektryczne klapy w climatorniku, centralny zamek. Ale jest to tak znane każdemu elektrykowi samochodowemu, że naprawa przebiega szybko i niezbyt boleśnie dla portfela.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Hm cztery lata użytkowałem Golfika i muszę powiedzieć że zawszę do domu dojechałem nigdy nie maiłem żadnej poważnej awarii, no może raz w zimie jak było -25 to padł mi akumulator.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]