Inne
: Silnik ekonomiczny i żwawy oraz lakier 15 lat ma na koncie a są dwie małe rdzawki i kilka odprysków co jest dobrym wynikiem
4,0
Całokształt
całokształt ok. Auto ma 15 lat kupione od pierwszego właściciela 2 rdzawe punkty i kilka odprysków na masce. Nic nie trzeszczy. Przegląd zerowy tani. Mechanicy nie mają kłopotu z autem. jest dynamiczne jak na tą moc (90 koników ale turbo ze zmienną geometrią :)) i ekonomiczne.
Wrażenia
4,0
Silnik
nie ma co narzekać niby najsłabszy a tak na serio zmienna geometria w turbo powoduje że te 90 koni się ładnie zachować potrafi nawet przy dość dynamicznym wyprzedzaniu nie brakuje mocy. Wiadomo że to tylko 90 koni ale przy redukcji wyprzedzanie jest na poziomie 110 konnego benzyniaka. troszkę za niskie niutonometry ale można zawsze je podnieść:) silnik ALH to ten sam co 110 konny ASZchyba ... tylko graty inne (wtryski i turbo) więc śmiało można się bawić do 210 kucy w zależności od grubości portfela...
4,0
Skrzynia biegów
lekko haczy wsteczny ale to wynik pewnie złego podejścia poprzednika. skrzynia dobra, fajnie się odnajduje na polskich drogach jadąc do 110 na V biegu jedziemy ekonomicznie a powyżej 110 dynamicznie :)
4,0
Układ jezdny
miękki. kto lubi depnąć nie bedzie czuł się pewno. to najmiększe auto z tych jakimi śmigałem ale za to wygodne i tanie :) poza tym pomimo, że miękki to trzyma się lepiej drogi niż rozum to podpowiada...:)
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała. bardzo wygodny w parkowaniu widać wszystko jak należy. Przednia maska też pozwala na slalom w ruch miejskim ponieważ kierowca jest w stanie ocenić gdzie się znajduje jego auto w stosunku do aut na około się znajdujących.
4,0
Ergonomia
wszystko pod ręką choć nie jest idealnie- nigdzie nie było:). Trzeba się przyzwyczaić. Za co duży plus obsługa radia ze zmieniarką płyt w bagażniku działa bez zarzutów bardzo płynnie i obsługa tego jak i nawiewów nie sprawia większych kłopotów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
latem chłodzi, zimą grzeje. nie ma kłopotu z parowaniem szyb co w maździe było czasem a fiacie często uciążliwe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
model 3D kupiony dla jednej max 2 osób. jadąc z dziewczyną mamy bardzo wygodnie. O dziwo moja dziewczyna ma 164cm ja 182 i nie jestem chudzielcem a jej fotel jest bardziej do tyłu odsunięty niż mój a nie siedzę na kierownicy. Jadąc w 4 osoby z tyłu siedzieć muszą osoby mniejsze lub kierowca ma o 5 cm za ciasno ... ale na podróż do 100 km lub po mieście można przeżyć.
inna ciekawostka auto wewnątrz jest wielkie większe niż mazda xedos czy bmw 3 z 2000 roku (inaczej się siedzi w każdym z tych aut golf ma najbardziej normalną sylwetkę mazda sportową ale przestrzeń jest duża.
5,0
Wyciszenie
hmmm jak na najgłośniejszego diesla jest ok. do 100 km/h rozmawia się cicho a się z pasażerem obok słyszę. do 140 rozmowa jest normalna do 170 dziewczyna mówi głośno i wyraźnie zwooolnij :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
koszty to to dlaczego kupiłem to auto (pomijając koszt zakupu ale to poniżej) przegląd zerowy wszystkie filtry, rozrząd z rolkami pompa wody oleje i płyny ok 1100 zł z robocizną same części jakieś 950 zł.
Spalanie zależy jak jedziesz praktycznie można podwoić najniższe w stosunku do najwyższego
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wnętrza. hmmm nie skrzypi ale nie porywa materiały przyzwoite ale mazda miała leprze fiat gorsze ford podobne ale plastikowe bardziej. Cena za golfa równa się cenie bmw z tego samego okresu z większą mocą i podobnym przebiegiem. 15letni golf kosztuje tyle co 10-11letnia mazda 6tka więc cena wygórowana ale za to bezwypadkowy i ekonomiczny jak żaden inny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jedyne co to schodzi guma z plastików ale już jest plan by je odlakierować...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na ten moment 100% choć żadne auto mi nigdy nie stanęło na trasie nie z mojej winy więc jak się dba zawsze dowiezie samochód to jednak z tego co widzę po rodzinie mamy 4 x 1,9tdi ten silnik jak każdy wymaga czasem mechanika ale działa jak czołg
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]