Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

Tomek (przesiadacz z powrotem do Mazdy albo Hondy), 13 lat temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 172 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
3,00
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : faktycznie - jest dobra. Karoseria w Golfach IV to zaleta. Ba! Pod tym względem bije na głowę nieomal wszelkie inne auta. Dodatkowo jeszcze ma dobre zawieszenie. Ale reszta w tym aucie jest makabrycznie słaba.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : zatarcie silników wycieraczek, \"winhajstry\" zamka centralnego, oświetlenie wnętrza i deski, czujniki (np. świateł stopu)
Przeniesienie napędu : Nie raz jak coś je... walnie przy wrzucaniu np. 1-biegu to aż wstyd na skrzyżowaniu
Inne : dziwnie \"zaparowane\" lusterko we wnętrzu (podczas gdy reszta elementów ze szkła jest czysta)
2,0
Całokształt
Słabe auto - przereklamowane typowo polskim mitem o niezawodności i precyzji niemieckiej (podobnie jak są mylnie zachwalane np. pecety i system windows). To tak w skrócie oddaje całą prawdę o tych autach (w naszym kraju szczególnie).
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik sobie mruczy równo, nie cicho, ale też nie super głośno. Generalnie w ocenie dla silnika \"przeciętnie\" to dobre określenie. Mimo wianków typu \"Turbo\" itp. raczej \"żółwiopędne\" auto, zwłaszcza w ruchu miejskim.
2,0
Skrzynia biegów
Strasznie nieprecyzyjna. Nigdy nie jeździłem czołgiem, ani traktorem (typu jakiś ursus c-303 itp.), ale przypuszczam, że to coś w tej klasie.
3,0
Układ jezdny
Trzyma się stabilnie, czuć szeroki rozkład kół, dający poczucie pewności, niestety zgubne przy wchodzeniu w bardziej lub mniej zawiłe zestawy podmiejskich zakrętów...
Komfort
4,0
Widoczność
Akurat przestrzał widoczności przez szyby jest tutaj dobry, właściwie nie ma się czego czepiać, aczkolwiek istnieją projekty i konstrukcje dające lepsze rezultaty.
4,0
Ergonomia
Kształty są raczej praktyczne, niefinezyjne i nierzucające się krzykliwie w oczy innych uczestników ruchu. Duży i pojemny bagażnik.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja - OK (nie ma się co czepiać). Natomiast ogrzewanie - MASAKRA (w zimie wymaga przejechania minimum 8 km, czyli jakieś 15 minut w mieście, aby poczuć lekki powiew ciepłego powietrza. Gadżety typu ogrzewane siedzenia itp. nie osładzają tej niedogodności).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzi się dobrze, nikt nikomu nie przeszkadza. Rzecz jasna wadą w przestrzeni do siedzenia jest to, co w każdym niemieckim aucie: twarde siedzenia, niezbyt szczególnie wyprofilowane (gdyby wstawili drewniane ławki to nie byłoby specjalnej różnicy).
3,0
Wyciszenie
W dieslu słychać jak pracuje silnik, jest głośno, ale mogłoby być gorzej (bo są takie przypadki również). Gdy radio/CD/player gra dość głośno to jest tak dość normalnie ;-)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dałbym opcję \"źle\", ale nadzwyczajnie niskie zużycie paliwa nieco ratuje tę ocenę, stąd wyższa ocena: \"przeciętnie\". Droga wymiana rozrządu (oczywiście tego \"co drugiego\", tzw. \"pełnego\", wraz z pompą itd.). Naprawy są drogie, bo trzeba jeździć często do innych mechaników, którzy poprawiają (tzn. też próbują się zmierzyć) naprawy poprzedników. Innymi słowy: albo serwis strikte z krwi i kości niemiecki, albo zgubna wiara w polski mit o łatwości i taniości naprawiania tych aut.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto z zewnątrz ;-) solidne, ale częstotliwość i stopień złożoności występujących usterek nie ratują nawet dość niskie ceny większości typowych (\"eksploatacyjnych\") podzespołów do tych aut. Ponownie mamy do czynienia z mitem, o tym że do np. japońców to są strasznie drogie części itp. To jest totalna bzdura -raz jeszcze powtórzę - z typowego postkomunistycznego polskiego mitu wyssanego z palca.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka w tym aucie: POŻAL SIĘ BOŻE - MASAKRA I SODOMIA I GŁODOMORIA. Po niemiecku: DAS SZAJSE.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z tym tutaj, to jest tak, że to właśnie drobne rzeczy powodują poważne usterki, bo np. zatarte wycieraczki i sterczące na szybie w poprzek to raz że wstyd, a dwa: nie do pomyślenia np. w mazdach i to nawet 20-letnich...

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV Hatchback