Przeniesienie napędu
: opisane w \"Skrzynia biegów\"
Karoseria
: opisane w \"Niezawodność (drobiazgi)\"
Układ elektryczny
: opisane w \"Niezawodność (drobiazgi)\"
4,0
Całokształt
Ogólnie z auta jestem zadowolony. Jest wygodne, oszczędne i bardzo ładnie się prezentuje zwłaszcza na felgach ze stopów lekkich.
Gdyby nie wspomniane poważne i drogie naprawy uznałbym golfa IV za auto idelane.
Wrażenia
4,0
Silnik
Samochodem jeżdże od 1,5 roku. Po zakupie wymieniałem olej, rozrządu, fitry. W zimie musiałem zmienić akumulkator ale to pewnie wina tego, że auto przyjechało z Włoch, a tam zimy nie są tak srogie.
Silnik na IV biegu daje radę wyprzedzać całe kolumny TIR\'ów, więc jest wystarczająco dynamiczny. Co do prędkości maxymalnej to 170 km/h po polskihc drogach wyciągnie, szybsza jazda to byłoby samobójstwo i rzeź silnika modelu z tego roku ;-)
2,0
Skrzynia biegów
Niestety tu ocena jest niska, bo musiałem wymienić bieg IV i V, awarii skrzyni.
Dodatkowo mechanik zajmujący się stricto skrzyniami poinformował mnie, że w Golfach IV skrzynie są nietety wadliwe. Jego zdaniem statystyka to 6-7 na 10 golfów wymienia skrzynię po kilku latach.
U mnie wyciekł olej i piątka starła się do zera,a czwórka spaliła się niemalże do połowy. Niestety sama renowacja skrzyni (nie chcecie wiedzieć ile kosztowałaby nowa) kosztuje razem z robocizną w porywach do 5 tys.PLN.Naprawiałem skrzynie w warszawie ale nie w ASO.
4,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi wspaniale, zwłaszcza na zakrętach z dużą prędkością.
Niestety jest nieco za twardy jak na polskie drogi i na dziurach ma się wrażenie że amortyzatory są do wymiany.
Może przykład nie za dobry ale Golf II dziury znosi o wiele bardziej płynnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie rozumiem kierowców narzekających na tylni słupek. Moim zdaniem przy odpowiednim ustawieniu fotela i lusterek w ogóle go nie widać.
5,0
Ergonomia
Zgadzam się że schowek po stronie pasażera mógłby być większy. Bagażnik wprawdzie średni w porównaniu do innych kompaktów ale przy dobrym rozplanowaniu wchodzi sporo rzeczy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic jest dokładnie taki jaki być powinien, zarwóno zimne jak i ciepłe powietrze leci bardzo szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 183 cm i wersja 5 drzwiową - nie mam problemu z miejscem. Jest sporo miejsca tak na wysokość jak i długość wraz z szerokoscią ;-) Tak samo na tylnej kanapie. Wygodne.
Pamietajmy że to \"tylko\" kompakt, a nie limuzyna.
4,0
Wyciszenie
Radia można słuchać i to nawet ściszonego.
Silnik jak to disel jest słyszalny ale jexdziłem głośniejszymi autami np golfem II :-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo oszczędny jak na taki silnik. Jasne że sampochody typu toyota aygo palą mniej, ale nie maja silnika 1.9 TDI.
Trasa: nawet 950km na pełnym baku. Miasto: na całym baku w korkach mogę przejechać do 800km. Zwracam uwagę, że są to wyniki z klimą włączoną w trybie ekon.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zgadzam się, że za tą cenę sam komfort jazdy (zawieszenie) mogło by być lepsze. Dodatkowo powielam fascynację podświetleniem deski i wnętrza - niebieski to mój kolor.
Podsumowując jesli chcesz mieć dobry samochód nie spodziewaj się niskiej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zgłoszone usterki:
Karoseria: podatny na korozje w okolicy nadkoli,
Układ elektryczny: czujnik stopu wymaga wymiany po 150.000 km ale chodzi o ten czujnik,który nie wpływa na działanie świateł.Otóż moje działają bez problemu, a kontrolka cały czas miga.Nawet mechanik odradzał mi ten wydatek (110zł) jako niepotrzebny.
Poza tym bez zarzutu.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza standardową, po zakupie, wymianą oleju, filtrów i rozrządu musiałem, jak pisałem wcześniej:
- wymienić akumulator,
- naprawić skrzynię biegów.
Dodatkowo czeka mnie w najbliższym czasie odgrzybianie i przegląd klimatyzacji ale to jest raczej normalna, cykliczna procedura.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]