Bardzo solidna konstrukcja. Najmocniejszym punktem tego samochodu jest z pewności jednostka napędowa TDI. 90 konny trubodoładowany diesel radzi sobie z samochodem doskonale, pojazd porusza się żwawo i choć wynik nie imponuje (12 s do 100 KM/h) trzeba pamietac ze to 90 konny diesel! Sprawe moze polepszych *chip, zwiekaszajcy moc silnika o 20- osiag spada wtedy do 10,5 sekundy do 100 KM/h. Jest to naprawde oszczedny samochód: 5,5 L/100KM w cyklu mieszanym. Samochod tlumi wiekszosc nierownosci, prowadzi sie go pewnie i bardzo precyzjnie. Wsrodku jest schludnie, bardzo przestronnie (z przodu) i wszystko wydaje się być na swoim miejscu. Z tyłu ilosc miejsca nie impnuje ale jest wystarczająca. Pojemność bagażnika w pełni satysfakcjonuje: 330L a po rozłożeniu siedzeń aż 1330. Golf IV to bardzo udana konstrukcja.
Wrażenia
5,0
Silnik
Naprawdę świetny silnik: dynamiczny, oszczędny i niezawodny
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza bardzo miło, długie przełożenia- czasami opiera się 4 bieg
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobre tłumienie nierówności jak na tę klasę, świetnie sie prowadzi, precyzyjne wspomaganie
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu- estetyka i uzyteczność
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Do wnętrza przy 120 KM/h dociera tylko niewielki pomruk silnika
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód pali malutko ja na swoje możliwości bo 6,5 litra w miescie. Na pełnym baku przy BARDZO dynamicznej jezdzie przejzezdzam 700 KM
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
migacze parowały, problemy z ustawieniem wstecznego biegu