Właścicielem auta jest mój ojciec, jednak dosyć często "pożyczam" go sobie. Lubię się czasem przejechać automatem. Z zasady i nie z przypadku hołduję motoryzacji japońskiej. Ale myślę że na tyle mam doświadczeń z tym autem, że mogę go opisać rzetelnie. Stylistycznie samochód się nie starzeje, nie wiem jak w starszych rocznikach ale w tym nie ma problemów z korozją. Lakier również wygląda jak nowy. W środku trochę smutno, czarno i nie wiem skąd te zachwyty nad jakością wnętrza w "niemcach" dla mnie w tym segmencie nic rewelacyjnego. Poza tym liczniki, no kurczę, wsiadamy do passata to samo, do golfa to samo do caddy nawet, to samo. W tej wersji jest fajny rozbudowany komputer. No i automat, kto nie jeździł nie wie co stracił:) Kiedyś pokutowało wśród kierowców powiedzenie że automat jest dla kobiet, myślę że obecnie automat jest dla prawdziwych mężczyzn:) Co jeszcze by tu, awaryjność względnie ok. Nie jest to japoniec, ale też nie jest najgorzej. Wszystko zależy czy dany model jest wyeksplatowany. Często diesle które jadą do Polski są zajechane, wręcz martwe. Wiadomo z czym to się wiąże, a to turbo, a to dwumasa, a to pompowtryski.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy przeciętnie, zimny klekocze jak traktor, rozgrzany trochę lepiej. Natomiast monotonne delikatne wibracje, to nie dla mnie. Jeśli diesel to tylko common rail.
Silnik w trasie oszczędny 5,5l w mieście 7/8 l. Żwawy, ma tyle mocy ile powinien, można dynamicznie przyspieszyć czy wyprzedzić bez obaw.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia już była w regeneracji. Automat zmienia rozsądnie, ale często musi pomyśleć co robić. No nie jest to bezstopniowe cvt.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny dobrze, mocna strona tego samochodu. Stabilny w mieście, na autostradzie trochę gorzej.
Komfort
4,0
Widoczność
Komfort dobry, przeszkadza tylko klekot silnika, reszta ok
3,0
Ergonomia
Ergonomia przeciętnie, albo nawet niżej, ale może się czepiam gdyż na co dzień jeżdżę japońcem a oni wyznają inną filozofię w projektowaniu. W golfie irytujący jest panel sterowania klimą i nawiewami - jest za nisko, podczas jazdy sterowanie nim może być niebezpieczne. Trzeba odrywać wzrok od jezdni. Brak podłokietnika,a to powinien być standard. Nie za bardzo wiadomo gdzie tą prawą rękę położyć?:)))))
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tak jak powinno być
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
segment c
tyle ile powinno być w tym segmencie
3,0
Wyciszenie
wyciszenie może i dobre, ciężko to jednak stwierdzić gdyż klekot diesla dochodzi do wnętrza...nie jakoś drastycznie, ale nachalnie. Przy dłuższej trasie, z radością zrobisz przerwę na siku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jest ok
4,0
Stosunek jakość/cena
zrównoważony stosunek ceny do jakości, jeśli chodzi o używki
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
oprócz skrzyni, na razie nic...odpukać
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia automat, regeneracja 3000zł w d...
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW
[l/100km]