Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

oskaju1988@op.pl, 16 lat temu
Silnik 1.9 TDI 130KM 96kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW 2001-2003 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : ASZ - i tyle w tym temacie :) DO zobaczenia dna drogach i szerokosci!
5,0
Całokształt
Doskonale, 5- Minusik za drobnostki, ktorych nawet teraz nie pamietam, a wiem, ze po glebszym zastanowieniu cos by sie znalazło.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik - rewelacja. Potężny moment obrotowy, wynoszący 310 nm wciska w fotel przy wyprzedzaniu. Przyśpieszenie do pierwszej setki - 8,16 mierzone Gtechem. Idealny kandydat do chiptuningu i bardziej zaawansowanych przeróbek - wymiany intercoolera i większego turbo. Bez problemu z tego silnika można wyciągnac 200 KM. Mały minusik za wiadomo - głośną pracę na zimnym silniku, ale dzięki temu te silniki są nie do zajechania - oczywiscie przy odpowiednim traktowaniu (mowa o unikaniu wysokich obrotów na zimnej jednostce i odpowiednim traktowaniu turbosprężarki - pozdrawiam inteligentów, narzekających na trwałośc TDi) Dla informacji czytających, czy sądziliscie kiedyś, że TDi ASZ (symbol tegoz wlasnie silnika) przescignie 2,5 v6 w Fordzie Coguarze ? Astra OPC 2.0 170 KM to również nie problem dla tego silnika, na pewno nie wróce do silnika benzynowego ale o tym w dalszej części oceny :) 5- (naprawde mały minusik)
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów, wszystko wchodzi płynnie i lekutko, wiadomo, że trzeba dac się nagrzac olejowi w skrzyni przy ujemnych temperaturach ale trwa to b. szybko. Ogolnie w skrzynie biegow nie ma sie do czego przyczepic, dlatego swoją ocenę kończę własnie tu :) 5
4,0
Układ jezdny
Trwały układ to podstawa na polskich drogach, w Golfie, którego użytkuję zawieszenie dobrze wybiera dziurki i kratery na drodze ;) Nie dam 5 ze wzgledu na to, ze przejechałem nim dopiero ok. 15 tyś km i wszystko moze sie jeszcze zdarzyc, ale o tym bede informowal na bierzaco ! aha, no i podparcie minusa - mk4 byly wypuszczane z rozstawem śrub 5x100 - mk5 juz z 5x112 Dla niewtajemniczonych - mniejszy wybor felg dla mk4 i trudnosci ze zdobyciem 'rarytasow' :( STANOWCZO ODRADZAM MONTAZ NISKIEGO ZAWIESZENIA, FANI MODYFIKACJI POWINNI PRZELKNAC TA PIGULKE NA GORZKO ALBO DOINWESTOWAC W REGULOWANE ZAWIESZENIE. 4
Komfort
5,0
Widoczność
Duza tylna szyba, podgrzewanie wszystkiego co 'szklane' - zima i oszronione lusterka, szyby to nie problem. Rowniez w cieplejsze miesiace roku widocznosc wzorowa. Znów malutki minus za mniejsze niż lewe - prawe lusterko, mi to osobiscie nie przeszkadza a wrecz dodaje 'uroku' ale słyszalem opinie innych, ze to jakas niestosowna fanaberia konstruktorow. 5-
5,0
Ergonomia
Mam wszystko czego mi trzeba, wersja HIGHLINE to schowki, kieszenie w siedzeniach, 4 miejsca na kubki (2+2) - nie mam zadnych zastrzezen. 5
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic sprawnie spelnia swoje zadanie, wiadomo, ze chcialoby sie natychmiast poczuc ciepelko lub chlodzik wewnatrz auta zaleznie od pory roku ale TDi dosyc dlugo sie nagrzewa. Nie mozna miec wszystkiego, ja to akceptuje i nie narzekam, ale obiektywna ocena to 4.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jak to w wzorze dla kompaktow - wystarczajaco. 4 osoby nie beda mialy ciasno, tylna kanapa oddzielana sporym podlokietnikiem wyznacza miejsca siedzacych :) Dla 4 osob na wyjazd nad morze na tydzien - wystarczajaco przestrzeni na bagaze i torby. Na sile 3 osoby z tyłu tez sie zmieszcza ale wtedy podroz nie bedzie nalezala do najprzyjemniejszych. Z przodu komfortowo, siedzenia kubelkowe i wygodne i dobrze trzymaja w zakretach - a to sie rzadko zdarza ;) 4
4,0
Wyciszenie
Hmm, i tutaj wszyscy przeciwnicy VW będa skakac z radosci - fakt, zimny silnik klekocze dosc mocno ale trzeba dac mu chwilke na osiagniecie odpowiedniej temperatury, wtedy mozna sie delektowac jazda :) Dla bardzo wybrednych polecam wyciszenie drzwi i montaz drugiej maty wyciszajacej na pokrywe silnika. U mnie taka inwestycja zbliza sie wielkimi krokami, poniewaz zamierzam wstawic lepsze car-audio wiec dodatkowe wyciszenie na pewno nie zaszkodzi. 4
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj otwieram worek z najjasniejszym atutem Golfa MK4 z silnikiem diesla. Uwaga : spalanie na trasie, rekord rekordów, jadąc sam, z wylaczona klima, i otwarta jedna szyba (radio tez gralo) osiagnalem wynik 3,5 l /100 KM! Zaznaczam, ze bylo to spalanie średnie z trasy ok, 40 kilometrow! Jakim cudem ? 6 bieg i predkosc rzedu 65 km/h :) Nie katujac sie oczywiscie zbyt mocno (nie potrafie wolno jezdzic..) przy predkosciach rzedu 100 - 120 km/h silnik zadowoli się ok 5l/100 km - co dla mnie jest wynikiem rewelacyjnym, zeby nie powiedziec bezkonkurencyjnym! Przy mocy auta 130 KM i poteznym momencie obrotowym takie spalanie to naprawde bajka! Nie zdarzylo mi się jeszcze wyjśc poza 10l/100km - a przyznam, ze predkosci rzedu 220 km/h w tym aucie nie sa mi obce :) Dla kręcacych glowa - mozna oczywiscie sie sugerowac Clio 1,5 dCi lub innym superoszczednym samochodzikiem ale pamietajcie - takie osiagi, taka frajda i takie spalanie to tylko u VW albo Audi :) Podsumowywujac jesli jestes kombinatorem i potrafisz dogadac sie z kierowcami Tirów jezdzisz praktycznie za darmo ;) POZDRAWIAM POSIADACZY VW! 6
4,0
Stosunek jakość/cena
Co tu duzo mowic, polecam sprawdzic ceny Golfa z maksymalnym wyposazeniem a nastepnie porownac go z autem włoskim/francuskim. W TYM AUCIE WIESZ, ZA CO PŁACISZ CIEZKIE PIENIADZE.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie 0 problemów, nie bede sie rozczulał nad peknietym spryskiwaczem (koszt 16 zł) i spaloną żarówką (1,5zł) bo to poprostu nic!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ZERO USTEREK - MAXIMUM ZADOWOLENIA!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV Hatchback