Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

oskaju1988@op.pl, 17 lat temu
Silnik 1.9 TDI 130KM 96kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 109 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW 2001-2003 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Poprostu rakieta!
5,0
Całokształt
GOLF IV 1.9 TDi 130 KM 310 Nm To moje 2 auto ze stajni VW. Przesiadłem się z Seata Leona 1.6 z 2005 roku.. Moje odczucia ? Zapraszam do lektury ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Potężny Diesel, 130 KM naprawdę może dużo i robi z autkiem niesamowite rzeczy. Moc i moment obrotowy dosłownie wbijają w fotel - zwłaszcza po przesiadce z benzynowego 1.6.. Czas mierzony G-Techem od 0 do 100 km/h to 8,16!!! Na trasie mało aut może za nim nadążyć, wg. oceny znajomego silnik popycha auto lepiej niż 2,5 Tdi w Audi a6 ; o 5 osób na pokładzie (licząc kierowcę) bez problemu 200 km/h! Benzynowy Seat 1.6 kończył swoją misję przy 150 :p Co do kultury pracy.. pompo wtryskiwacze są głośne i to każdy wie, ale kiedy silniczek jest już na 90*C zapominam o dźwięku i delektuje się osiągami :) OCENA : Doskonale -
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów, bardzo precyzyjny układ, żadnych problemów z wbiciem każdego biegu czy na zimnym, czy na ciepłym silniku. Tyci mały minus za ledwo odczuwalne ´za długie´ przełożenia, ale od czego mamy short shiftery ? :P OCENA : Doskonale -
4,0
Układ jezdny
GOLF IV jeździ na tej samej p. podłogowej co A3 i Leon.. Jak już wcześniej pisałem w ocenie Leona to b. udana konstrukcja. Sęk w tym, że na Golfie są założone 17" + 225/55 opony, które czują każdą nierówność a na Polskich drogach o nierówności nie jest trudno.. Odradzam zakładanie dużych kół i nisko profilowych opon - aż serce boli kiedy dobija amor. Na zwykłych kołach będzie latać o wiele wygodniej ;) OCENA : Dobrze +
Komfort
5,0
Widoczność
Zdziwiłem się, prawe lusterko jest mniejsze niż lewe! :) Kwestia kilku minut za kierownicą i już jesteś w domu! Widoczność przez tylną szybę lepsza niż w Leonie, do przodu i na boki również zadowalająca. OCENA : Doskonale
4,0
Ergonomia
Z przodu pojemny (nieklimatyzowany) schowek, plus wysuwana podstawka na 2 butelki/puszki, arcy wygodny regulowany i pojemny podłokietnik, z tyłu 1 wysówka pod napoje, ogromny, regulowany i otwierany podłokietnik dzielący tylną kanapę na 2 części + spora popielniczka, pomysłowe kieszenie w przednich fotelach na np. gazety, standartowe kieszenie w drzwiach, w listwach chroniących przed słońcem a w nich podświetlane lusterka , bagażnik wyposażony w 2 schowki na apteczkę i gaśnicę oraz siatkę mocującą do przewożenia zakupów - słowem wszystko na miejscu! OCENA : Doskonale
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić jego możliwości w naszej srogiej zimie ale Climatronic działa bez zarzutu! Wentylacja, np. po wpadnięciu w spaliny starego tira (:D) szybko radzi sobie z nieprzyjemnymi spalinami.. natomiast przy skwarze +35*C bez problemu schładza wnętrze do 18*C! OCENA : Doskonale (jak na razie)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Komfortowa podróż dla 2 pasażerów na tylnej kanapie, 3 osoby też się pomieszczą ale oczywiście nie tak wygodnie jak 2 :) Miejsca na nogi dla każdego pod dostatkiem! Bagażnik w sam raz na wyjazd nad morze dla 4 osób! Przy moim wzroście 184 cm nie odczuwam braku miejsca jako kierowca, jako pasażer jechałem 2 razy i było b. dobrze ;) OCENA : Doskonale
4,0
Wyciszenie
I tu jest troszeczkę gorzej, silnik słychać wyraźnie, chociaż dla mnie to nie jest problem, pasażerowie mogą mieć zastrzeżenia do jego kultury i dźwięku pracy. Po prostu klekocze jak kopulujące stado żab ;o Natomiast dźwięk turbosprężarki już każdemu sie podoba :) Po 108 000 lekkie skrzypy plastików ale to drobnostki łatwe do naprawienia - chociaż irytujące na nierównej drodze..
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minimalne średnie spalanie (wg. podkładowego komputerka) to 3,5 L ! Da sie to osiągnąć na trasie, 6 bieg i V = 70 km/h :) Maksymalne średnie oscylowało w granicach 9 L ale przyczyniła się do tego dynamiczna jazda po mieście (obwodnice) no i poza nim. Przy predkościach typu 140 - 160 spalanie wyniesie max 6 L, wyżej niż 160 zamknie się w 7,5.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma się co oszukiwać - Golf IV z mocnym dieslem, ksenony, Climatronic, 4 poduszki, pełna elektryka - to auto trzyma wartość. Przeszłość serwisowa udokumentowana, mały przebieg - to wpływa na jego cenę. Ok. 30 000 zł to naprawdę dużo jak na 6 letniego kompakta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezproblemowa jazda przez kilka tyś. kilometrów, czas pokaże co będzie dalej. W razie czego edytuje natychmiast !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory nic, odpukać w niemalowane!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV Hatchback