GOLF IV 1.9 TDi 130 KM 310 Nm
To moje 2 auto ze stajni VW. Przesiadłem się z Seata Leona 1.6 z 2005 roku.. Moje odczucia ? Zapraszam do lektury ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Potężny Diesel, 130 KM naprawdę może dużo i robi z autkiem niesamowite rzeczy. Moc i moment obrotowy dosłownie wbijają w fotel - zwłaszcza po przesiadce z benzynowego 1.6..
Czas mierzony G-Techem od 0 do 100 km/h to 8,16!!!
Na trasie mało aut może za nim nadążyć, wg. oceny znajomego silnik popycha auto lepiej niż 2,5 Tdi w Audi a6 ; o
5 osób na pokładzie (licząc kierowcę) bez problemu 200 km/h! Benzynowy Seat 1.6 kończył swoją misję przy 150 :p
Co do kultury pracy.. pompo wtryskiwacze są głośne i to każdy wie, ale kiedy silniczek jest już na 90*C zapominam o dźwięku i delektuje się osiągami :)
OCENA : Doskonale -
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów, bardzo precyzyjny układ, żadnych problemów z wbiciem każdego biegu czy na zimnym, czy na ciepłym silniku. Tyci mały minus za ledwo odczuwalne ´za długie´ przełożenia, ale od czego mamy short shiftery ? :P
OCENA : Doskonale -
4,0
Układ jezdny
GOLF IV jeździ na tej samej p. podłogowej co A3 i Leon.. Jak już wcześniej pisałem w ocenie Leona to b. udana konstrukcja. Sęk w tym, że na Golfie są założone 17" + 225/55 opony, które czują każdą nierówność a na Polskich drogach o nierówności nie jest trudno.. Odradzam zakładanie dużych kół i nisko profilowych opon - aż serce boli kiedy dobija amor. Na zwykłych kołach będzie latać o wiele wygodniej ;)
OCENA : Dobrze +
Komfort
5,0
Widoczność
Zdziwiłem się, prawe lusterko jest mniejsze niż lewe! :) Kwestia kilku minut za kierownicą i już jesteś w domu! Widoczność przez tylną szybę lepsza niż w Leonie, do przodu i na boki również zadowalająca.
OCENA : Doskonale
4,0
Ergonomia
Z przodu pojemny (nieklimatyzowany) schowek, plus wysuwana podstawka na 2 butelki/puszki, arcy wygodny regulowany i pojemny podłokietnik, z tyłu 1 wysówka pod napoje, ogromny, regulowany i otwierany podłokietnik dzielący tylną kanapę na 2 części + spora popielniczka, pomysłowe kieszenie w przednich fotelach na np. gazety, standartowe kieszenie w drzwiach, w listwach chroniących przed słońcem a w nich podświetlane lusterka , bagażnik wyposażony w 2 schowki na apteczkę i gaśnicę oraz siatkę mocującą do przewożenia zakupów - słowem wszystko na miejscu!
OCENA : Doskonale
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić jego możliwości w naszej srogiej zimie ale Climatronic działa bez zarzutu! Wentylacja, np. po wpadnięciu w spaliny starego tira (:D) szybko radzi sobie z nieprzyjemnymi spalinami.. natomiast przy skwarze +35*C bez problemu schładza wnętrze do 18*C!
OCENA : Doskonale (jak na razie)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Komfortowa podróż dla 2 pasażerów na tylnej kanapie, 3 osoby też się pomieszczą ale oczywiście nie tak wygodnie jak 2 :) Miejsca na nogi dla każdego pod dostatkiem! Bagażnik w sam raz na wyjazd nad morze dla 4 osób! Przy moim wzroście 184 cm nie odczuwam braku miejsca jako kierowca, jako pasażer jechałem 2 razy i było b. dobrze ;)
OCENA : Doskonale
4,0
Wyciszenie
I tu jest troszeczkę gorzej, silnik słychać wyraźnie, chociaż dla mnie to nie jest problem, pasażerowie mogą mieć zastrzeżenia do jego kultury i dźwięku pracy. Po prostu klekocze jak kopulujące stado żab ;o Natomiast dźwięk turbosprężarki już każdemu sie podoba :) Po 108 000 lekkie skrzypy plastików ale to drobnostki łatwe do naprawienia - chociaż irytujące na nierównej drodze..
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minimalne średnie spalanie (wg. podkładowego komputerka) to 3,5 L !
Da sie to osiągnąć na trasie, 6 bieg i V = 70 km/h :)
Maksymalne średnie oscylowało w granicach 9 L ale przyczyniła się do tego dynamiczna jazda po mieście (obwodnice) no i poza nim.
Przy predkościach typu 140 - 160 spalanie wyniesie max 6 L, wyżej niż 160 zamknie się w 7,5.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma się co oszukiwać - Golf IV z mocnym dieslem, ksenony, Climatronic, 4 poduszki, pełna elektryka - to auto trzyma wartość. Przeszłość serwisowa udokumentowana, mały przebieg - to wpływa na jego cenę. Ok. 30 000 zł to naprawdę dużo jak na 6 letniego kompakta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezproblemowa jazda przez kilka tyś. kilometrów, czas pokaże co będzie dalej. W razie czego edytuje natychmiast !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory nic, odpukać w niemalowane!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW
[l/100km]