Jestem bardzo zadowolony z auta i nie myślę o zamianie jak przy poprzednich. W Polo wpadłem w szajs od handlarza i bardzo dużo rzeczy musiałem naprawić, a później doszedł wyjazd i spostrzeżenie, że auto jest ciut za małe. Teraz jeżdżę autem dynamicznym, eksploatacja mało mnie kosztuje, a robię dobre przebiegi. Mam wersję Generation, więc materiały w środku bardzo dobrej jakości. A że auto nie wyróżnia się z tłumu...Trudno, spojlerów nie będę zakładał, a na auto hobbystyczne przyjdzie czas (może jakiś starszy sportowy...)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na diesla TDi to kultura pracy lepsza aniżeli w VP (z pompą czyli 90km i 110km). Elastyczność rewelacja, wciśnięcie gazu zawsze spotyka sie z wciśnięciem kierowcy w fotel. Wymieniłem turbinę na 130KM (ASZ) i zrobiłem program u profesjonalnego tunera. Wyszło 159 KM i 350 Nm, jeżdzi się pięknie.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą leciutko, nawet teraz przy dużych mrozach. Na trasie wrzucasz 6 bieg i jest cichutko jak na diesla, oszczędnie i szybko. Skrzynia DRW
3,0
Układ jezdny
Jeździłem Focusem więc wiem co to jest bardzo dobry układ jezdny. Tu jest przeciętnie. Autem ciut buja (wolę trochę twardsze), w zakrętach przy większych prędkościach czuje się niepewnie. na letnich kołach 17\" 225 jest lepiej, ale i tak dużo mu brakuje do doskonałości. Aczkolwiek panowie koło 40 nie będą narzekać
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, zarówno z przodu jak i z tyłu
4,0
Ergonomia
To samochód dla mas, więc wszystko na swoim miejscu ale bez fajerwerków.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic działa super, ale to diesel, więc w zimie zanim zacznie grzać to musi trochę potrwać. Takie uroki. Dodatkowo spotkała mnie typowa usterka samochodów ze stajni VAG w tych rocznikach, uskodzenie płetwy sterującej obiegiem wewnętrznym i zewnętrznym. Najlepiej ustawić płetwę na obieg zewnętrzny i wyłączyć wtyczkę sterowania. Bo po paru tysiącach i tak się znów zepsuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 3d hatchbacka, więc auto głównie dla 2 i tu nie mogę narzekać. Dla pasażerów z tyłu mniej, ale się tym nie przejmuję. Bagażnik bardzo pojemny!
2,0
Wyciszenie
To diesel. Jest głośny i tak ma, wiedziałem co kupowałem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spala malutko (ale nie wierzcie w bajki typu 4,5l/100), średnio mi 5,8-6 l w cyklu mieszanym, daje czasem popracować turbinie :), ceny napraw i przeglądów super, części dużo i tanie, speca od diesli mam i ceny ma dobre. Na szczęście przed kupnem bardzo sprawdziłem auto, zrobiłem 20 tys i nic się nie psuje poważnego. O TDI trzeba dbać!
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto trzyma cenę ze względu na znaczek VW, dlatego dość drogi w zakupie, ale dałem więcej niż inne na allegro, za to nie zawiodłem się przy sprawdzaniu historii w ASO i w eksploatacji. Nie wierzcie ludzie w okazje
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się pierdółki, teraz mam łożysko do wymiany, zaraz po kupnie powymieniałem elementy gumowe zawieszenia, zepsuł mi się sterownik obiegu zewn. i wewn., no i na mrozie poszła mi rureczka prowadząca płyn ze spryskiwacza na tylną wycieraczkę
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poszła mi sprężarka klimatyzacji. Wymieniłem na używaną z rozbitego samochodu. Hula. O turbinę dbam i trzymam się zasad TDI. Więc NIC się nie psuje. Wymiana oleju co 10 tys.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 115KM 85kW
[l/100km]