Z auta jestem zadowolony, mimo że jest w tym aucie kilka rzeczy, które można było zrobić lepiej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Osiągi wystarczające biorąc pod uwagę wiek auta oraz spalanie. Znakomity w trasie podczas wyprzedzania, dlatego można mu wybaczyć przciętną kulturę pracy (to charakterystyczne klekotanie).
4,0
Skrzynia biegów
Przekładnia działa poprawnie, chociaż skoki lewarka są nieco za dłogie. Zdecydowanie przyjemniej działa skrzynia 6-cio stopniowa w wersji TDI 115 PD, którą miałem okazję jeździć.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, układ kierowniczy jest pracyzyjny. W połączeniu z szerokimi oponami nadaje się do szybkiej jazdy. Z powodu twardego zawieszenia cierpi nieco komfort (mam zamontowane sztywniejsze amorki niż w aucie seryjnym), ale dla mnie to sprawa drugorzędna. Świetne hamulne.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie tylne słupki nieco utrudniają widoczność do tyłu, poza tym OK.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie być powinno.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działanie klimy bardzo dobre. Zimą wnętrze nagrzewa się zbyt długo (cały silnik rozgrzewa się długo, ale to chyba przypadłość TDI)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, z tyłu dużo gorzej szczególnie gdy na przednich siedzeniasz usiądą wysokie osoby. Bagażnik bardzo ustawny i wystarczająco duży jak na tę klasę.
3,0
Wyciszenie
Silnik jest hałaśliwy, szczególnie przy prędkościach powyżej 150km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy osiągach jakie to auto oferuje spalanie jest bardzo dobre. Nie serwisuję auta w autoryzowanym serwisie bo tam ceny są wysokie. Przykład: wymiana rozrządu z pompą wody w Łodzi - serwis 1500zł (taką cenę mi powiedziano), ja zrobiłem to samo u swojego mechanika za 800zł. Poza tym ceny innych części są niskie, a same części łatwo dostępne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena dość wysoka jak na tę klasę i rocznik, ale jak na razie uważam że warto było.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Popsuła sie popielniczka przy tylnych siedzeniach (mimo, że nie używana). Łatwo jest uszkodzić osłonę pod silnikiem. Denerwujące są trzaski dochodzące z okolic deski rozdzielczej (zbyt słabej jakości plastiki)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszkodzony przepływomierz - nie jest to usterka, która unieruchamia auto. Poza tym po zakupie auta wymieniałem elementy zawieszenia: amortyzatory, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora - przy przebiegu ok 130-140tys km. Ale to normalne zużycie, szczególnie że auto było eksploatowane od nowości w Polsce. Auto nigdy mnie nie zawiodło.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]