Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

Paweł, 6 lat temu
Silnik 1.9 TDI 100KM 74kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 380 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 100KM 74kW 2002-2003 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nie rdzewieje
Silnik : Zwinny, ekonomiczny
Zawieszenie : Tanie i trwałe
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto. Pakowne, szybkie, oszczędne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik toporny i mocny. Raczej nie do zajechania, ale trzeba dbać o regularne wymiany oleju. Trzeba się liczyć, że popowtryski po przejechaniu 300 - 350 tyś będzie trzeba wymienić lub zregenerować - to duży koszt ale raczej jednorazowy. Sprzęgło razem z dwumasą też wytrzyma ok 300 tyś. To największe wydatki jakie mogą się przytrafić, ale trzeba wiedzieć że to kwestia eksploatacji samochodu - części się zużywają, a auto nie jest nowe. Po za tym jeśli auto będzie jeździć na krótkich odcinkach to będzie się osadzać syf na łopatkach zmiennej geometri w turbinie. Wówczas silnik wchodzi w tryb awaryjny i odcina moc. Naprawa u mechanika to kwestia kilkudziesięciu złotych - drobnostka. Może być również problem z wężykami podciśnienia turbiny - auto ma już ponad 15 lat, więc guma parcieje. Na szczęście to jest to jednorazowy i nieduży wydatek. Osobiście jestem bardzo zadowolony. Przebrnąłem przez to co napisałem wyżej i nie nie miałem innych problemów. Przy takiej mocy silnik jest moim zdaniem całkiem ekonomiczny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest w poprawna. Nie miałem z nią żadnych problemów. Dobra do miasta, ale na trasie na 5 biegu 2 tys obrotów jest przy prędkości 90 km/h . Im szybciej tym głośniej. Nie ma tragedii, ale przydała by się 6.
4,0
Układ jezdny
Auto klei się dobrze do nawierzchni. Odczucia z prowadzenia są bardzo pozytywne. Zawieszenie jest tanie w utrzymaniu bo to zwykłe Macphersony a z tyłu belka, więc nie ma się co psuć. Jedynie można wymienić silent bloki - tuleje pływające. To nieduży koszt. Więc zawieszenie proste i dobre, ale na dziurach nie ma niestety zbyt wielkiego komfortu.
5,0
Karoseria
Auto ma pełny ocynk, więc jeśli nie było bite i klepane, to rdzewieć nie będzie. Jedyne inwazyjne miejsca to przednie nadkola i progi. Są to miejsca narażone na uderzenia kamieniami podczas pracy kół. Wówczas pęka lakier i ocynk ruda zaczyna atakować. Ponadto w przednich nadkolach zbiera się syf - liście, ziemia pył który spływa z podszybia właśnie przez nadkole. Po paru latach w tych miejscach też może pojawić się rdza. Po za tym w moim modelu nigdzie ruda nie wystąpiła.
Komfort
5,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Fabryczne fotele są niestety kiepskie. Najlepiej dorwać fotele z audi a3. Pasują bez problemu, a są o wiele wygodniejsze. Po za tym auto nie wygląda najpiękniej w środku - to kwestia gustu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak nieduże auto, miejsca jest na prawdę sporo.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie poprawne, ale mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pompowtryski - 2000zł, dwumasa i komp. sprzegło - 1800 zł, regeneracja sprężarki klimatyzacji - 400, regeneracja alternatora - 300, tarcze hamulcowe i klocki - 1000zł, to największe wydatki ale raczej jednorazowe. Po przejechaniu 300 tyś trzeba się z tym liczyć. Jeśli się przez nie przebrnie to ma się sprawne niezawodne auto. Auto pali od 5 do 6,5 l przy szaleństwie. Moim zdaniem niedużo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zamek bagażnika, tylna wycieraczka, brudzące się łopatki geometrii turbiny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf IV Hatchback