Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

Grzesiek, 8 lat temu
Silnik 1.9 TDI 100KM 74kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 100KM 74kW 2002-2003 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Witam, w ciągu 4 lat miałem dwa golfy z silnikiem AXR (101KM). Pierwszy z dość niepewną przeszłością (najprawdopodobniej miał małą stłuczkę i cofnięty licznik) był w moich rękach 2 lata i przejechałem nim 30 tys kilometrów. Z poważniejszych napraw była regenerowana turbina koszt 850 zł + montaż 350. Po naprawie była wielka poprawa w dynamice, więc nie żałowałem tych pieniędzy. dodatkowo samodzielnie wymieniłem tuleje tylnej beli amortyzatory tył i przód z odbojami mocowaniami i łożyskami. Najbardziej denerwowały mnie wycieki i ciągle mokry silnik z tyłu. Ciekł EGR i spod pokrywy. Nadarzyła mi się okazja żeby kupić kolejnego golfa (też AXR) w perfekcyjnym stanie z pełną historią do samego końca, bez żadnej stłuczki z przebiegiem 200tys. Po kilku tysiącach wymieniłem sprzęgło (ślizgało). Po roku padły pompowtryski (tankowałem tylko Vervę) i ciekła ropa z vacumpompy. Koszt wymiany pompowtrysków na pewne używane i uszczelnienie vacumpompy wyniósł ok 1500zł. Ale niestety znów z tyłu silnik jest mokry. Nie przeszkadza to w niczym i nie wpływa na pracę silnika. Jednak dla gościa takiego jak ja który chce mieć samochód w pedantycznym stanie jest to problem. Podsumowując: samochód jest bardzo ekonomiczny (średnie spalanie 5,3l/100km w trybie mieszanym), części są tanie, większość napraw można zrobić samemu, silnik jest znany mechanikom, pancerne zawieszenie. Wady: wycieki oleju z silnika (EGR, vacumpompa), wrażliwość na paliwo, trzeszczące i stukające plastiki w środku. Jeżeli ktoś chce jeździć tanio i nie będą mu przeszkadzał fakt że silnik z tyłu jest mokry to w 100% polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo ekonomiczny. Przy spokojnej jeździe można bez problemu zejść poniżej 5L. Jest elastyczny i ma wystarczającą moc na pozamiejskie drogi. na autostradzie brakuje 6 biegu. Wada fabryczna tego silnika to separator oleju w pokrywie silnika. można zamontować OCT ale zimą jest to duże ryzyko! Wycieki i pompowtryski czułe na paliwo.
4,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
Strasznie denerwujące prawe (małe) lusterko. Można kupić duże do pomalowania.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Przy prędkościach autostradowych jest dość głośno. Trzeszczące plastiki!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W moim przypadku koszt 23zł/100km. Do tego trzeba doliczyć dobry olej co 9000 tys km (170 zł z filtrami dobrej jakości).
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mikrostyk w drzwiach kierowcy (naprawiłem sam - wystarczyła zmiana jego pozycji). Przycisk do kasowania licznika (naprawa samodzielna). Łożysko alternatora.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Regeneracja turbiny (850+300zł), Sprzęgło bez dwumasy, 4 pompowtryski + cieknąca vacumpompa (ok 1500zł)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf IV Hatchback