Witam,
w ciągu 4 lat miałem dwa golfy z silnikiem AXR (101KM). Pierwszy z dość niepewną przeszłością (najprawdopodobniej miał małą stłuczkę i cofnięty licznik) był w moich rękach 2 lata i przejechałem nim 30 tys kilometrów. Z poważniejszych napraw była regenerowana turbina koszt 850 zł + montaż 350. Po naprawie była wielka poprawa w dynamice, więc nie żałowałem tych pieniędzy. dodatkowo samodzielnie wymieniłem tuleje tylnej beli amortyzatory tył i przód z odbojami mocowaniami i łożyskami. Najbardziej denerwowały mnie wycieki i ciągle mokry silnik z tyłu. Ciekł EGR i spod pokrywy. Nadarzyła mi się okazja żeby kupić kolejnego golfa (też AXR) w perfekcyjnym stanie z pełną historią do samego końca, bez żadnej stłuczki z przebiegiem 200tys. Po kilku tysiącach wymieniłem sprzęgło (ślizgało). Po roku padły pompowtryski (tankowałem tylko Vervę) i ciekła ropa z vacumpompy. Koszt wymiany pompowtrysków na pewne używane i uszczelnienie vacumpompy wyniósł ok 1500zł. Ale niestety znów z tyłu silnik jest mokry. Nie przeszkadza to w niczym i nie wpływa na pracę silnika. Jednak dla gościa takiego jak ja który chce mieć samochód w pedantycznym stanie jest to problem. Podsumowując: samochód jest bardzo ekonomiczny (średnie spalanie 5,3l/100km w trybie mieszanym), części są tanie, większość napraw można zrobić samemu, silnik jest znany mechanikom, pancerne zawieszenie. Wady: wycieki oleju z silnika (EGR, vacumpompa), wrażliwość na paliwo, trzeszczące i stukające plastiki w środku. Jeżeli ktoś chce jeździć tanio i nie będą mu przeszkadzał fakt że silnik z tyłu jest mokry to w 100% polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo ekonomiczny. Przy spokojnej jeździe można bez problemu zejść poniżej 5L. Jest elastyczny i ma wystarczającą moc na pozamiejskie drogi. na autostradzie brakuje 6 biegu. Wada fabryczna tego silnika to separator oleju w pokrywie silnika. można zamontować OCT ale zimą jest to duże ryzyko! Wycieki i pompowtryski czułe na paliwo.
4,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
Strasznie denerwujące prawe (małe) lusterko. Można kupić duże do pomalowania.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Przy prędkościach autostradowych jest dość głośno. Trzeszczące plastiki!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W moim przypadku koszt 23zł/100km. Do tego trzeba doliczyć dobry olej co 9000 tys km (170 zł z filtrami dobrej jakości).
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mikrostyk w drzwiach kierowcy (naprawiłem sam - wystarczyła zmiana jego pozycji). Przycisk do kasowania licznika (naprawa samodzielna). Łożysko alternatora.