Silnik
: Silnik jak na swoje 101KM sprawia wrażenie znacznie mocniejszego.
5,0
Całokształt
W porównaniu do innych,nowszych i droższych aut (oczywiście porównując auta tej samej klasy) producent golfa w tym modelu nie oszczędzając na kosztach produkcji,zadbał o jakość i precyzje wykonania.Do dziś jeżdżę tym autem,gdyż 5 jest dla mnie niewypałem golfa,tak samo brzydka w środku jak i z zewnątrz,6 podoba mi się do momentu otwarcia drzwi,gdyż zbytnio wnętrze przypomina Fiata,a na 7 po prostu mnie nie stać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacyjny silnik ! Wahałem się przed jego zakupem,gdyż siedem lat temu niewiele można było jeszcze poczytać na jego temat. Dziś nie żałuję. Służy do dziś. Regularna wymiana oleju i filtrów z pewnością pomaga w tym,że silnik pracuje idealnie,nie jest myty a jest suchutki,a przede wszystkim nie kopci jak dużo jego młodszych braci.
5,0
Skrzynia biegów
Ze skrzynią i sprzęgłem przez cały okres użytkowania nie miałem nigdy najmniejszego problemu.
5,0
Układ jezdny
Jeśli chodzi o przyczepność w zakrętach w dużej mierze wszystko zależy od opon.Ogólnie jak na niezbyt duże auto jest bardzo dobrze.Zawieszenie jest trwałe,robione chyba z myślą o polskich drogach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra.Mam wersję trzydrzwiową,więc nawet słupek nie przeszkadza mimo iż daleko siedzę od kierownicy.
5,0
Ergonomia
Przy zakupie auto przyciągnęło mnie wyglądem,wyglądało jak nowe. Zakupiłem go w Belgii z niewielkim przebiegiem.Wnętrze powaliło,zupełnie inne niż mój poprzedni golf.Dodatki aluminium na zegarach,desce,konsoli i drzwiach,sprawiają wrażenie że to zupełnie inne auto.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre ogrzewanie,w zimę szybko się nagrzewa. Climatronic pracuje jak należy.Szyby odparowywują w momencie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu zwłaszcza jak dla mnie wystarczająco dużo miejsca,a przede wszystkim wygodnie,a to za sprawą możliwości regulacji kierownicy i fotela we wszystkich płaszczyznach.Podłokietnik również pomaga.Z tyłu zwłaszcza za moim fotelem miejsca niewiele,ale proszę pamiętać że to auto trzydrzwiowe.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dość dobre jeśli rozchodzi się o hałas dochodzący z zewnątrz.Znacznie gorzej jest przy większych prędkościach,jednak słychać że to diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do kosztów utrzymania powiem wprost. JAK DBASZ, TAK MASZ. Często awaryjność auta,nie leży po stronie producenta lecz samego kierowcy. Dla osób,które poza paliwem,żałują każdej złotówki którą trzeba włożyć w auto,najlepszym zakupem będzie golf 2 1,6D, każde inne z roku na rok będzie droższe w utrzymaniu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny,synchronizują się ze sobą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na przełomie siedmiu lat poluzowała się linka w oparciu fotela i trochę na nierównościach skrzypi podłokietnik.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważniejszych usterek. Wymiana rozrządu,tarcz,klocków,czy innych podzespołów które się w naturalny sposób zużywają,to jest wynik eksploatacji auta a nie usterki.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 100KM 74kW
[l/100km]