Golfa kupiłem sprowadzanego z Holandii za bardzo atrakcyją cene jak na tamte czasy, bo 14tys zł z przebiegiem 193tys km
Autem zrobiłem 190tys km. 90% miasto, a 10% trasa.
Samochód albo do jazdy po mieście albo dla bardzo cierpliwych w trase.
Temu silnikowi nic nie można zarzucić bo spalanie współmierne do osiągów. Żeby po mieście w centrum auto spaliło więcej jak 6,5l trzeba sie postarać naprawdę bardzo.
Po trasie 100-120 km/h 3,5 - 4 litry. Co prawda zawsze zalewałem auto orlenem vervą albo shellem vpower. Brak turbiny egra, dwumasy, dpfu i innych wynalazków czyni ten silnik naprawde bezawaryjnym.
Przez cały okres eksploatacji w silniku kompletnie nic nie wymieniłem, poza wymianami eksploatacyjnymi, o czym dalej napiszę.
Jak na taki przebieg i stan Polskich dróg auto spisało się znakomicie.
Zaraz po zakupie w 2008roku wymieniłem zamki (standard - awarie mikrowłączników) - koszt 100zł za wszystkie zamki drzwi. Wymieniłem takżę tarcze, klocki i płyn hamulcowy oraz linke ręcznego. Po 3 latach jazdy po Warszawskich ulicach przyszedł czas na wymiane zawieszenia przedniego (amortyzatory, łożyska amortyzatorów, poduszki amorów, sworznie, silentblocki - wszystko FEBI bilstein i LEMFOERDER) - całkowity koszt 420zł
Przy trzeciej wymianie rozrządu wymieniłem wszystkie trzy uszczelniacze wałków, bo już z nich ciekło.
Silnik to pancerna i niezniszczalna jednostka napędowa, której konstrukcja sięga końca lat 80tych.
Jeżeli ktoś jeżdzi w miarę normalnie i nie ma zamaru z każdych świateł ruszać z piskiem opon, to ten samochód jest idealny. Szczerze polecam, bo jednak niemiecki diesel to niemiecki diesel. W końcu nie bez przyczyny Rudolf Diesel był Niemcem :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bezobsługowa jednostka napędowa.
Konstrukcja sięga końca lat 80tych, ale dzięki temu jest dopracowany do granic możliwośći. Znajomy ma ten sam silnik i ma już 800tys przebiegu i odpala od strzała.
Motor charakteryzuje to że moment i moc rozłożona jest w całym zakresie obrotów. A że ma prawie 20 sekund do setki to już inna sprawa. Jak na te osiągi silnik spala wspólmierną ilośc paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
W miarę precyzyjna, brak dwumasy. Podobno ścina nity, ale ja osobiście nic o tym nie słyszałem w praktyce.
Porządna niemiecka jakość. Nic dodać nic ująć.
5,0
Układ jezdny
McPherson i belka skrętna - tanie i komfortowe zawieszenie. Amory z przodu, sworznie, silentblocki i poduszke z łożyskiem amoryzatorów wymieniłem przy przebiegu ok 300tys km. Wczesniej nie było wymieniane. Koszt w/w to było 420zł i jedno popołudnie (wymieniłem ze szwagrem)
Komfort
5,0
Widoczność
Wcześniej jeździłem clio, bez różnicy przy parkowaniu. Może tylko promień skrętu większy. Widoczność dobra. Lusterka asymetryczne dają rade :)
5,0
Ergonomia
Niemiecka szkoła - chyba wszystko jasne :)
Jakość wykonania bez porównania z megankami czy astrami :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w najlepszym porządku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie 185cm i 90 troche ciasno z tyłu, ale da rade, w końcu to kompakt :P
3,0
Wyciszenie
Klekot niestety słychać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio to mało powiedziane, 3razy rozrząd, zawieszenie przednie, zamki.
Przez 180tys km włożyłem w niego może 2500zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Pod tym względem nie znam lepszego diesla
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Same drobiazgi jak zamki czujnik położenia pedału stopu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. W tym aucie nie ma co się poważnego zepsuć :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 SDI 68KM 50kW
[l/100km]