Auto oceniam jako przeciętne. Dlaczego? Przede wszystkim przez awaryjność. Przez niecały rok popsuło się prawie wszystko, co tylko mogło się popsuć.
Wrażenia
4,0
Silnik
To jedyna mocna strona Golfa 4. Bezawaryjny nawet przy mocnym piłowaniu. Przebieg mógłby być i z milion kilometrów, auto z pewnością nawet wtedy pojedzie.
2,0
Skrzynia biegów
Najgorsza strona jeśli chodzi o poważne usterki. Po 200 tysiącach puszczają nity, skrzynia uszkadza przegub i staje się bezużyteczna. Cena nowej po regeneracji? 2 tysiące złotych.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się świetnie. Wspomaganie kierownicy sprawia, że można jechać kręcąc jednym palcem.
Komfort
3,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Chyba najgłośniejszy silnik diesela montowany w autach VW. Kabina słabo wygłuszona.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli trafimy na auto po remoncie można wydać bardzo mało na elementy eksploatacyjne i paliwo. Ja trafiłem na samochód, który nie miał wymienionych nawet filtrów i rozrządu od kilkunastu lat. Włożyłem połowę wartości, aby w miarę komfortowo podróżować.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niestety za bezawaryjny silnik trzeba zapłacić dość sporo. Na rynku wtórnym dobre egzemplarze zaczynają się od 10 tysięcy.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki to zmora tego modelu. Sypie się wszystko - przeguby, zawieszenie, nagrzewnica, wycieki oleju, płynu chłodniczego, centralny zamek.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów to jedyna poważna usterka, jaka sięga wielu egzemplarzy. Unikać w wersji SDI, jeśli powyżej 200 tysięcy nie była robiona.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 SDI 68KM 50kW
[l/100km]