Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

Adam, 3 lata temu
Silnik 2.8 V6 4Motion 204KM 150kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 323 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf IV Hatchback 2.8 V6 4Motion 204KM 150kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dźwięk, zdecydowanie dźwięk i to, że moment obrotowy jest dostępny już od początku. Nie trzyma jak w typowych V6 czekać na moment, kiedy jak np. w V-TEC auto zaczyna jechać od tych 4000 obrotów. Tutaj już od 2 tysięcy auto będzie ciągnąć jak szalone aż do 7200 obrotów.
Karoseria : Auto nieduże, kompaktowe, lekkie, przy drobnych modyfikacjach nadal nieodstające mocno od nowych aut, a jednak zachowujące tą swoją rasowość klasyczną.
Przeniesienie napędu : Napęd 4Motion robi to, czego zwykły golf nie potrafi. Czy to śnieg, błoto, deszcz. To auto przyspiesza jak by nigdy nic! Oczywiście można robić to, co dla każdego jest niemożliwe, a mianowicie driftować!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Golf jak Golf, na pierwszy rzut oka - zwykłe auto, zwykły kierowca, nuda, brak zainteresowania. Kiedy przekręci się zapłon i rozrusznik rozpoczyna swoją pracę, to wtedy budzi się bestia, która napędza właśnie tą NUDĘ. Każdy cykl w tłoku sprawia, że ludzie znajdujący się w pobliżu patrzą z niedowierzaniem, że to właśnie ten nudny golf ma taki piękny wydźwięk. Jest tylko kilka szczegółów, po których można rozpoznać, że ten golf' nie jest golfem, a jest jeżdżącym marzeniem wielu kierowców. Auto jest bardzo rzadkie w roku 2021, a jego wartość nieustannie wzrasta. Występowanie tego pojazdu na internetowych aukcjach to zaledwie 1 sztuka, która i tak jest w takim stanie, że kupując musimy się szykować na drugą taką kwotę, aby auto było w stanie nienagannym. Wracając - całokształt auta, jest jak by to wprost mówiąc... Genialny! Obniżone zawieszenie, dokładki, ładna felga i ten nudny popularny Golf staje się zupełnie innym doświadczeniem. Warkot silnika podczas dodawania stopniowo gazu sprawa, że kierowca uświadamia sobie, że to auto ma duszę, której brakuje nowoczesnym środkom transportu. Spalanie można pogodzić z tym, ile frajdy, adrenaliny, uśmiechu daje VR6. Każda przejażdżka, nawet po bułki poprawia humor, a przejażdżki na ponad 200-300 kilometrów są przyjemne dla ucha, a być może dla niektórych może być to niewiarygodne doświadczenie, kiedy można po autobahnie mknąć 240 km/h pomiędzy innymi autami. Nie jest to auto dla osób, które szukają wygody i prestiżu, w ogóle to się mija z celem. Główną zaletą tych golfów są oczywiście rewelacyjne, świetne, genialne silniki oraz to, że dostępność części jest na akceptowalnym poziomie, nie zdarzyło mi się, aby czegoś brakowało lub było mało (mały wybór). Wszystko zawsze jest. Podsumowując: Zakochany jestem w tym aucie, jeszcze wiele mnie czeka, aby doprowadzić je do stanu mojego ideału, natomiast cieszę się każdą chwilą posiadania go i każdym momentem obrotowym silnika. Uśmiech z twarzy mi nie znika, a na dodatek sprawia, że inni ludzie się uśmiechają i palcami pokazują: "o patrz, to golf".
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest rewelacyjny, jego wydźwięk sprawia, że ludzie którzy nie są fanami motoryzacji są w szoku, a ludzie którzy ją lubią, patrzą się i przyglądają, nadstawiają uszy, by posłuchać tego wyjątkowego i rzadkiego dźwięku.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów ... REWELACJA! Sześć biegów, które pracują tak, jak powinny. Charakterystyczny klik upewnia kierowcę za każdym razem, że bieg został poprawnie ustawiony, a lekkość i jednocześnie precyzyjność układu sprawia, że czujemy się jak w wyścigówce.
5,0
Układ jezdny
Auto osobiście mam lekko obniżone, przez co trzyma się drogi dosłownie jak gokart, nie ma żadnego problemu w pokonywaniu zakrętów przy wysokich prędkościach czy w ogóle nie rusza autem przy wysokich prędkościach na autostradzie przy silnym wietrze.
5,0
Karoseria
Jestem wielkim fanem Golf'a 4. Dla mnie jest to kompletnie wyglądający Hatchback - zwłaszcza, jeżeli jest to wersja trzydrzwiowa. Lekko obniżone auto, ładna felga oraz mały spoiler, a auto ma świeży charakter.
Komfort
5,0
Widoczność
Generalnie widoczność jest jedna z lepszych jak nie najlepsza spośród dziesiątek aut, którymi miałem okazję się przemieszczać. Jedyny mały minus, to można powiedzieć, że prawe lusterko jest za małe, ale myślę, że to kwestia przyzwyczajenia się.
4,0
Ergonomia
Fotele opiewają w regulację góra dół (oczywiście) oraz na wysokości lędźwi. Jako facet z wzrostem 173cm to auto jest dla mnie idealne, wszystko jest pod ręką, a wszystko nie wydaje się jednocześnie za blisko ... jak sama nazwa wskazuje Volkswagen.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic, dosłownie jak z zamrażalnika zapodaje arktyczne powietrze. A, że jest to wersja VR6, która lubi dużo spalić, to w aucie dosłownie po przejechaniu zaledwie 5 kilometrów możemy zaznać gorącego powietrza w zimę. Jak i również grzane fotele spełniają swoją funkcję.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
VR6 jest autem, które ma dostarczać wrażeń głównie kierowcy. Nie jest to auto rodzinne, więc jeżeli pasażerowie siedzą z tyłu, to muszą być raczej małych rozmiarów (bez testów 2-metrowca) jak i niezbyt wymagający. Za to z przodu mógłbym porównać do Mercedesa W211 - pełna wygoda.
5,0
Wyciszenie
Auto z takim silnikiem ma nie być wyciszone, a właśnie w drugą stronę. Wyjmuje się wygłuszenie z auta, by słuchać wyjątkowego warkotu silnika. Trzeba to kochać, dlatego się właśnie go kupuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na szczęście większość części dzieli się z innymi golfami 4, które nie mają bydlaka VR6 pod maską, co sprawia, że jadąc na złom można wyrwać praktycznie każdą część za bezcen. A na dodatek na forach internetowych można znaleźć pełno silników oraz osprzętu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że jak za dosyć średnią cenę - około 15-18 tysięcy za ładny egzemplarz - to dźwięk, frajda, atencję, którą się otrzymuje od przechodniów, przyjemność z jazdy ... w 100% warto!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to w golfie 4, mikrostyki w zamkach, tylna klapa, jakieś żarówki w podsufitce, jakieś dosłownie drobiazgi, na szczęście wszystko relatywnie tanio można naprawić bez obaw.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dbasz, tak masz. Na szczęście te silniki są niezwykle wytrzymałe. Może nie jak legendarne 1.9 TDi, bo trzeba jednak dla VR6 poświęcić więcej uwagi, natomiast w 100% jestem w stanie stwierdzić, że te motory są jak najbardziej udane. Trzeba obserwować tylko czasami łańcuch czy nie klepie, czy cewki świetnie rytmicznie pracują. Tak to tylko wymieniać olej premium co 8-10 tysięcy km i można się cieszyć niepsującym się samochodem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.8 V6 4Motion 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf IV Hatchback