Zakup udany, jestem bardzo zadowolony zarówno z niskiego spalania, komfortu, praktyczności samochodu i dostępu do tanich części. Przy zakupie należy przyjrzeć się skrzyni biegów, gdyż te lubią padać przy niektórych silnikach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie mam zastrzeżeń do pracy silnika. Mimo przebiegu ponad 230 tysięcy, pracuje żwawo, wkręca się na obroty i lubi LPG. Ładnie trzyma temperaturę i obroty. 2.3 V5 z 10 zaworami jak najbardziej na plus.
3,0
Skrzynia biegów
Jak już wspomniałem bolączka tego samochodu. Zarówno przy 1.6 jak i 2.3 skrzynia mało wytrzymuje. Zaczyna się od problemu z jedynką a później zgrzyta przy próbie wrzucenia poszczególnych biegów. Na szczęście można ją zregenerować lub kupić inną. Dodatkowo doskwiera brak 6 biegu. Na autostradzie przy 160 aż prosi się o kolejny bieg. Cierpi na tym ekonomia pojazdu.
4,0
Układ jezdny
Cudnie trzyma się drogi, krótka droga hamowania i wygodnie na polskich dziurach. Części zawieszenia w przystępnych cenach. Łatwe wychodzenie z poślizgów.
Komfort
5,0
Widoczność
Z przodu krótka maska, płaska tylna klapa ułatwiająca parkowanie w mieście. Duże lusterko wsteczne. Przydało by się delikatnie większe lusterko od strony pasażera - można natrafić na auto w martwym punkcie.
5,0
Ergonomia
Wszystko dobrze przemyślane oprócz radia zamontowanego tuż pod cupholderem. Gdy wysunięty nie ma możliwości sterowania radiem.
Można je przenieść na półkę niżej i było by ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
SUPER 2 minuty i 90 stopni. Szyby odparowują w kilkanaście sekund. Bardzo fajnie współpracuje to z instalacją gazową która momentalnie załącza się po przejechaniu kilkuset metrów.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 V5 150KM 110kW
[l/100km]