Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

BvL, 12 lat temu
Silnik 2.0 115KM 85kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 193 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf IV Hatchback 2.0 115KM 85kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : prezentuje się ładniej niż myślałem... A miałem kupić A3... Audi już mi się nie podoba ;)
5,0
Całokształt
Kupiłem Golfa z 2001 roku za 16400. Auto jest bogato wyposażone (podgrzewane fotele, tempomat, zmieniarka płyt cd wraz z climatronikiem, czujnik deszczu - wszystko sprawne). Oryginalne alufelgi oraz wszystkie plastiki w kolorze nadwozia. Zapłaciłem dużo (wartość rynkową wyceniono na ok 13500), lecz chciałem auto sprawdzone, znane i zadbane. Chciałem uniknąć sytuacji, kiedy auto wygląda świetnie a poprzednik palił nim gumy i do wymiany będzie połowa wszystkiego co znajduje się pod maską. Trafiłem na swietny pojazd, świetnie zadbany, z udokumentowanymi naprawami (nie książką tylko fakturami z warsztatów). Auto jeździ rok w kraju. Polecam wszystkim tym, którzy odchodzą od silników TDI i szukają czegoś alternatywnego (w stosunku do TDI koszt sprzęgła jest o połowę tańszy, nie wspominając o braku turbiny, intercoolera, zaworu EGR i Bóg wie co jeszcze)
Wrażenia
5,0
Silnik
Porównuję osiągi do pojazdów podobnej klasy o podobnej pojemności. Silnik zagazowany sekwencją STAG4, spadku mocy nie odczuwam. Również prędkość maksymalna jaką udało mi się uzyskać na autostradzie to równe 200 km/h (na benzynie jak i na gazie). Elastyczny silnik, po mieście delikatnie można turlać się na 5 biegu. Wyprzedzanie tirów: tylko na 3 biegu - wtedy auto bardzo szybko nabiera prędkości od 80 do 120 km/h ponieważ przełożenie skrzyni jest optymalnie dobrane do mocy i momentu. Wyprzedzanie pojazdów z prędkością powyżej 120 km/h na 4 biegu to porażka. Zazwyczaj nigdzie się aż tak nie spieszę więc ten mankament pomijam w ocenie.
4,0
Skrzynia biegów
Tutaj podam 4+, ponieważ biegi wchodzą precyzyjnie, pod warunkiem że olej zdążył się całkowicie rozprowadzić po skrzyni. Na zimnym silniku biegi potrafią ciężej wchodzić, i czasem lekko zaharczeć.
5,0
Układ jezdny
Jeżeli mam porównywać swoje auto do samochodów tej samej klasy to daję najwyższą ocenę. Wcześniej jeździłem Golfem II, Daewoo Lanosem - te pojazdy na zakrętach nie były tak stabilne jak ten. Zawieszenie jest twarde na pokonywanie łuków z szybką prędkością, a zarazem miękkie wpadając w nasze polskie dziury.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko widzę jak należy. Do prawego lusterka o zmniejszonych gabarytach można się przyzwyczaić
5,0
Ergonomia
tutaj brak futurystycznych kształtów kokpitu był jednym z decydujących czynników o wyborze tego autka. Lubię konserwatyzm z pocz. tego wieku, uwielbiam jak w desce rozdzielczej świeci mi sie dużo przycisków ;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik szybko się nagrzewa. Przy odpaleniu na lekkim mrozie silnik chodząc na biegu jałowym w 5 minut osiąga swoją temperaturę. Minusem jest siła wentylacji na ustawieniu zasysania powietrza z zewnątrz, o wiele mocniej dmuchawa działa w ukłądzie zamkniętym.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
mogło być lepiej. W tym aspekcie dochodzi do prowadzącego pojazd, że golf nie pochodzi ze stajni Audi. Aczkolwiek tragicznie też nie jest, jest tak jak w nowych seatach i skodach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
NAJLEPSZY PUNKT TEGO POJAZDU. Najprostszy silnik 8-zaworowy najlepszy do gazu! Nie ma problemu aby spalić 9 litrów gazu na 100 km, trzeba jednak pamiętać o ważnej zasadzie: jak najefektywniejszy eco-driving przez pierwsze dziesiątki kilometrów. Kiedy silnik nabierze temperatury, a olej wszędzie zostanie rozprowadzony, silnik nie generuje dużych strat energii poprzez opory wewnętrzne jednostki napędowej, można pędzić tak do 120 km/h i często wyprzedzać, a spalanie nie podskoczy powyżej 10 litrów LPG
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mogę tutaj za dużo się wypowiadać. Czas pokaże
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Hatchback 2.0 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,50 zł
5,4
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV Hatchback