Silnik
: Jest po prostu optymalny- bezawaryjny,i elastyczny, i dość dynamiczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Gdyby volkswageny nie rdzewiały, to bym nie chciał zmienić samochodu.
5,0
Całokształt
W porządku jest. Nie jest to nadzwyczajny samochód, ale przez silnik bardzo wiele zyskuje, bo jest zapas by wyprzedzać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepszy element samochodu. Nie można powiedzieć nic złego o nim. Jedynie dźwięk mógłbym być lepszy, ewentualnie można by poprawić to, że może szarpać z powodu słabych poduszek. Nie ma tak dużego momentu obrotowego jak diesel, ale ma dużo koni i niezła kulturę.
4,0
Skrzynia biegów
Jest płynna, nie za krótka, chociaż chciałbym mieć szósty bieg. Dwa razy miałem problem żeby jedynkę wrzucić.
5,0
Układ jezdny
Miękki jak to w starych samochodach, ale dobrze trzyma się drogi przy 140 km/h.
4,0
Karoseria
Zaczyna rdzewieć niestety. W lampie zbiera się trochę wody.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie miałem problemów. Jedynie gdy szyba zaparkuje jest slaba widoczność. Ale sprawna klimatyzacja bardzo szybko pomaga.
4,0
Ergonomia
Panel od klimy i radia jest za blisko drążka zmiany biegów. Gdy chce wrzucić nieparzysty bieg pasażer nie może tam niczego ustawiać. Na plus wygodne fotele z trzymaniem bocznym i cupholdery.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja po naprawie działa bardzo dobrze. Filtr kabinowy jest już roczny i szyby czasami parują, ale gorące powietrze szybko pomaga albo klimą można łatwo temu zaradzić
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze, a z tyłu jako tako bo wygodnie ale nie ma dużo miejsca. Bagażnik wystarczający.
4,0
Wyciszenie
Eh no nie jest źle ale mogło by być lepiej. W Opolu jest głośniej. A w Audi tak samo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze. Średnie spalanie trasa 90-110 km/h -6,8L
100-150 -7,5L
120-190 -8,5L
Kiedyś po przejechaniu 30 km miałem spalanie 5,5L ale prawie gazu nie dotykałem.
W godzinach szczytu w Warszawie wychodzi od 10 do 13 litrów.
Warszawa nocą to około 8L
5,0
Stosunek jakość/cena
Z tym silnikiem bardzo dobrze w moim przypadku. Ale widziałem ogłoszenia ruin za duże pieniądze jak na golfa, tylko dlatego bo miały silnik 1.8t
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszczelki od wtryskiwaczy paliwa. W środku skrzypiące plastiki. Opadły szyby z przodu, z lewej strony wyślizgnęła się z uchwytów, a z prawej połamały się plastikowe ślizgi (beznadziejna konstrukcja bo stalowe linki są połączone z tymi ślizgami, one suną po metalowych prowadnicach i w nich, na wcisk, osadzone są metalowe uchwyty szyby) a żeby to naprawić najwygodniej jest wyjąć wszystkie części z drzwi co tworzy inne problemy gdy te delikatne elementy, klamka, mechanizm zamka czy nawet boczek drzwi, trzeba ruszać po 19 latach od wyjazdu z fabryki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem czy klimatyzacja to poważna usterka. Ale pewien znajomy co dorabia na jako mechanik nie potrafił tego zdiagnozować i musiałem oddać do prawdziwego mechanika by odnalazł zepsuty czujnik.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 150KM 110kW
[l/100km]