Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

Karol, 5 lat temu
Silnik 1.8 T 150KM 110kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 178 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.8 T 150KM 110kW 1997-2003 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest po prostu optymalny- bezawaryjny,i elastyczny, i dość dynamiczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Gdyby volkswageny nie rdzewiały, to bym nie chciał zmienić samochodu.
5,0
Całokształt
W porządku jest. Nie jest to nadzwyczajny samochód, ale przez silnik bardzo wiele zyskuje, bo jest zapas by wyprzedzać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepszy element samochodu. Nie można powiedzieć nic złego o nim. Jedynie dźwięk mógłbym być lepszy, ewentualnie można by poprawić to, że może szarpać z powodu słabych poduszek. Nie ma tak dużego momentu obrotowego jak diesel, ale ma dużo koni i niezła kulturę.
4,0
Skrzynia biegów
Jest płynna, nie za krótka, chociaż chciałbym mieć szósty bieg. Dwa razy miałem problem żeby jedynkę wrzucić.
5,0
Układ jezdny
Miękki jak to w starych samochodach, ale dobrze trzyma się drogi przy 140 km/h.
4,0
Karoseria
Zaczyna rdzewieć niestety. W lampie zbiera się trochę wody.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie miałem problemów. Jedynie gdy szyba zaparkuje jest slaba widoczność. Ale sprawna klimatyzacja bardzo szybko pomaga.
4,0
Ergonomia
Panel od klimy i radia jest za blisko drążka zmiany biegów. Gdy chce wrzucić nieparzysty bieg pasażer nie może tam niczego ustawiać. Na plus wygodne fotele z trzymaniem bocznym i cupholdery.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja po naprawie działa bardzo dobrze. Filtr kabinowy jest już roczny i szyby czasami parują, ale gorące powietrze szybko pomaga albo klimą można łatwo temu zaradzić
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze, a z tyłu jako tako bo wygodnie ale nie ma dużo miejsca. Bagażnik wystarczający.
4,0
Wyciszenie
Eh no nie jest źle ale mogło by być lepiej. W Opolu jest głośniej. A w Audi tak samo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze. Średnie spalanie trasa 90-110 km/h -6,8L 100-150 -7,5L 120-190 -8,5L Kiedyś po przejechaniu 30 km miałem spalanie 5,5L ale prawie gazu nie dotykałem. W godzinach szczytu w Warszawie wychodzi od 10 do 13 litrów. Warszawa nocą to około 8L
5,0
Stosunek jakość/cena
Z tym silnikiem bardzo dobrze w moim przypadku. Ale widziałem ogłoszenia ruin za duże pieniądze jak na golfa, tylko dlatego bo miały silnik 1.8t
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszczelki od wtryskiwaczy paliwa. W środku skrzypiące plastiki. Opadły szyby z przodu, z lewej strony wyślizgnęła się z uchwytów, a z prawej połamały się plastikowe ślizgi (beznadziejna konstrukcja bo stalowe linki są połączone z tymi ślizgami, one suną po metalowych prowadnicach i w nich, na wcisk, osadzone są metalowe uchwyty szyby) a żeby to naprawić najwygodniej jest wyjąć wszystkie części z drzwi co tworzy inne problemy gdy te delikatne elementy, klamka, mechanizm zamka czy nawet boczek drzwi, trzeba ruszać po 19 latach od wyjazdu z fabryki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem czy klimatyzacja to poważna usterka. Ale pewien znajomy co dorabia na jako mechanik nie potrafił tego zdiagnozować i musiałem oddać do prawdziwego mechanika by odnalazł zepsuty czujnik.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf IV Hatchback