Silnik
: hmm.. plynnosc pracy, moc, elastycznosc. genialny silnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: przeplywomierz
4,0
Całokształt
jest to auto, ktore mozna pokochac. pewnie sa doskonalsze konstrukcje, ale.. zawiazuje sie jakas taka wiez miedzy czlowiekiem i maszyna, ktorej nigdy wczesniej nie mialem:).
Wrażenia
5,0
Silnik
no coż - silnik pod wzgledem technicznym jest chyba najwiekszym atutem tego auta - stosunek mocy do masy jest niesamowity, samochod ciagnie jak samolot -czuc niesamowita plynnosc przyspieszania. elastycznosc - prawie jak diesel - ciagnie od 2k oborotow, co jak na benzyniaka - swietny rezultat.
4,0
Skrzynia biegów
mieszane uczucia: na zimno chodzi bardzo ciezko, czasem blokuje sie jedynka. jak sie rozgrzeje - chodzi swietnie, bardzo przyjemny \'tyk\' przy przerzucaniu, mozna przerzucac biegi bardzo szybko. nie wiem, jak jest w innych samochodach na zimno - mnie to drazni.
5,0
Układ jezdny
samochod ze wzgledu na swoja budowe cudownie trzyma sie drogi. przy takim momencie obrotowym i przednim napedzie - trzeba uwazac z gazem na sliskich zakretach - ale to chyba oczywiste.
nie gibie sie na boki na zakretach.
Komfort
3,0
Widoczność
przod, boki - cudo. tylko wiecie - jak to pisali chyba a AŚ - vw predzej zrezygnuje z nazwy \'golf\' niz z szerokich tylnych slupkow. spory + za to, ze samochod konczy sie tuz za tylna szyba - ulatwia \'wyczucie\' samochodu.
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, wkurza mnie w sumie tylko jedna rzecz - climatronik - przyciski sa dosc male i zanim nie dojdzie sie do wprawy \'gdzie jaki jest\' - trzeba spojrzec. z tego co sie orientuje to \'pokretelka\' do climatronikow zaczeto produkowac pozniej /w sensie ogolnomotoryzacyjnym/ -> i bylo to geniane posuniecie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobrze grzeje w zime; latem - czasami chcialoby sie zeby chlodzilo szybciej - ale mowie tutaj o sytuacji \'stal na parkingu w sloncu a mi sie spieszy\'. aaaa: szyberdach - bardzo pomaga.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzen z przodu - az za duzo. no ale jestem raczej malym czlowiekiem, wiec ciezko znalesc samochod na ktory bym narzekal. natomiast z tylu jest troche za malo miejsca. osobiscie uzywam go praktycznie jako 1-2 osobowke, choc wczoraj trasa wroclaw-szczecin w 4 chlopa minela bardzo przyjemnie.
5,0
Wyciszenie
wiekszosc znajomych pyta sie, czy silnik pracuje - chciec czegos wiecej ? :) do 130 na trasie - spoko, pozniej zaczyna przeszkadzac ped powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
hmm.. przy tej mocy - jest ok, ale nie jest to oszczedny diesel, nie ukrywajmy:).
trasa - 7l/100 jak sie jedzie 90-110, 8l/100 jak czlowiek wyprzedza, doklada do piecyka na prostych itd.
miasto - zalezy jakie:) w Szczecinie - wyrabialem sie miedzy 10,5 a 11; wroclaw /miastokorek/ - 12, ale nie wiecej. baaardzo duzo zalezy od stylu jazdy. samochod idealny do scigania sie, przez co czasami ciezko odmowic sobie ostrej jazdy - ale to kosztuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
mozna kupic naprawde tanio, a wrazenia - niesamowite.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ocena moze nie byc adekwatna do calosci populacji golfow -> kupilem egzemplarz kompletnie zajechany. musialem sporo naprawiac po poprzednim wlascicielu. w czasie mojej eksploatacji - padl czujnik oleju.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tak jak wyzej /w tym wymiana silnika/.
za moich czasow padl przeplywomierz - 400zl w plecy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 150KM 110kW
[l/100km]