Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

Ricardo, 18 lat temu
Silnik 1.6 16V 105KM 77kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 78 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Nieźle, jednakże silnik VW 105 KM 16V ma dość charakterystyczne, nieciekawe brzmienie i staje się uciążliwy dla uszu przy obrotach powyżej 3000/min
4,0
Skrzynia biegów
Dałbym nawet ocenę 4 z małą nawiązką chociaż mam odczucie, że po 78 tys. km biegi 1 i 2 wchodzą trochę ciężej niż na początku. Przy dużych upałach mam nawet wrażenie, że czasami coś lekko trze w lewarku. Może należałoby gdzieś przesmarować. Poza tym dla mnie trochę za krótkie przełożenia ( V już przy 80-90 km/h) - w związku z tym na trasie po przekroczeniu 130 km/h ma się odczucie, że brakuje VI-tego biegu.
4,0
Układ jezdny
Dałbym 5 pkt. gdyby nie zbyt twarde, sztywne i mało sprężyste zawieszenie - szczególnie z tyłu. Przy wpadnięciu w niezbyt głęboką dziurę ma się odczucie, że skończyły się amortyzatory. (Pod względem zawieszenia w tej klasie aut najleprzy jest Ford Focus). Natomiast na gładkich drogach auto prowadzi się bardzo przyjemnie - szczególnie na serpentynach górskich czy mazurskich. Wspomaganie dobrane idealnie. W ciasne zakręty wchodzi bez przechyłów. Odnosi się wrażenie, że auto "zna" drogę i "wie jak jechać". Dużo lepiej jak w "Fokusie I", w którym na płaskim zakręcie trzeba mocniej trzymać kierownicę bo auto ma tendencje do nadsterowności.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu nie ma problemu z małą tylną szybą jak w niektórych najnowszych modelach aut, chociaż ja przy cofaniu korzystam prawie wyłącznie z lusterek bocznych.
5,0
Ergonomia
Wsiadasz i jedziesz nie zastanawiając się nad umiejscowieniem przełączników. Dźwigienki przełączników przy kierownicy umiejscowione idealnie i przełączają się perfekcyjnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w porządku. Wentylacja w wersji 3-drzwiowej przy dużych upałach niestety taka sobie - szczególnie z tyłu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla osób do 180 cm wzrostu w zupełności wystarczająco.
4,0
Wyciszenie
Dobrze ale z małym minusem. Niestety przy gwałtownym przyspieszaniu oraz przy prędkościach powyżej 120 km/h słychać warkot silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę dosyć spokojnie zatem zużycie paliwa u mnie mieści się w normie.
4,0
Stosunek jakość/cena
W 2001r. kupiłem go w salonie za promocjyjną cenę 46 tys. zł - to jest chyba nieżle jak na tamte czasy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 4 latach w autoryzowanym serwisie wymieniono jedynie jakiś czujnik temperatury przy silniku - koszt bodajże niecałe 300,- zł z robocizną oraz elastyczny łącznik wydechu za 260,- zł. (Wymiana tego łącznika w prywatnym zakładzie kosztuje 150 zł o czym dowiedziałem się już po miesiącu od naprawy jak pojechałem do prywaciarza na poprawkę spawów i od tej pory nie serwisuję już mojego auta w VW)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,9
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV Hatchback