Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

Peronek, 16 lat temu
Silnik 1.6 16V 105KM 77kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 76 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie. Myślałem, że będzie palił więcej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Dwa razy cewkofajka przy przbiegu lekko ponad 60tys km.
Zawieszenie : gumy drążka stabilizacyjnego przy przebiegu ok. 40 tys.
Inne : łuszcząca się fabra wewnątrz pojazdu na niektórcyh plastkiach.
4,0
Całokształt
Ogólnie dobre auto, ale nie tak niezawodne, jak golf II, który był nie do zajechania, dobry do miasta, dobry na autostradę, dobry na wies, dobry w pole, dobry do lasu :) Troche ciasny z tyłu. Bagażnik wystarczający. Spalanie przywoite, cześci nie są drogie, można w wielu warsztatach naprawić, bo popularny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po przesiadce z TICO auto wydawało mi się bajecznie komfortowe, jednak z czasem przyzwyczaiłem się. Auto mam od nowości. Silnik pracuje równo i cicho na niskich obrotach, jednak na wyższych przy szybkiej jeździe jest już go słychać dośc wyraźnie, kierujący może odnieśc wrażenie, że jedzie na 4 lub nawet 3 biegu, choć od dawna wrzucona jest 5 a obroty wskazują np. 3000. Ciężko do tego przywyknąć. Musze przyznać, że silnik tico jest bardziej elastyczniejszy. W Golfie czesto silnik gaśnie przy ruszaniu lub cofaniu, trzeba dawać mu wicej gazu. To też bywa denerwujące.
5,0
Skrzynia biegów
Póki co nie mam zastrzeżeń do skrzyni biegów. Biegi wchodzą dobrze i pewnie, są dobrze dobrane, drążek nie drży w czasie jazdy.
4,0
Układ jezdny
Co do układu jezdnego sprawuje sie on doskonale na drogach o dobrej nawierzchni. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi na zakrętach. Jednak na drogach o gorszej nawierzchni auto wydaje się być zbyt twadre, słychać każdą nierówność, auto "dobija". Na Polskie warunki auto jest ciut a niskie, zwłaszcza przód. Dwa razy już zaryłem podwoziem o asfalt na nierównościach, na szczęście miski nie uszkodziłem. Przy parkowaniu też to przeszkadza, bo przy dojeżdzaniu do krawżenika bankowo w niego zaryjemy niskim zderzakiem. Przy przebiegu 60 tys wymieniałem już gumy drążka stabilizcyjnego bo już dośc głośno stukało z produ.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra. Najgorzej jest przy wyjeżdzaniu do drogi głównej z podporządkowanej, bo szeroki tylny słupek poważnie ogranicza widoczność. Nie mogę się przyzwyczaić też do małego lusterka po stronie pasażera. Mało w nim widać.
4,0
Ergonomia
Ogólnie jest dobrze, wszystko pod ręką. Trochę za mało jest schowków w aucie. W tańszych wersjach z polskich salonów brakuje trzymaka na kubek: niby pierdoła, ale poważnie utrudnia korzystanie chocby z McDrive, bo nie ma gdzie kubka postawić i przy odjeżdzaniu spod okienka może się wylać :) Denerwująca jest też obsługa ogrzewania, te pokrętła są troszkę za nisko i ogólnie nie lubie pokręteł.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie na dobrym poziomie. W zimę auto rozgrzewa sie po około 4km i grzeje dośc dobrze. W lato nawiew mało wydajny. Tylna szyba szybko odparowuje po włączeniu ogrzewania tylnej szyby. W deszczowe dni szyby strasznie parują. Nie wiem, czy u wszystkich, ale u mnie zawsze. Denerwujace to jest. Nie mam klimatyzacji.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla pasażerów z przodu jest wystarczająco przestrzeni. Z tyłu jest marnie. Mam 186 cm wzrostu. Fotel ustawiam zawsze max nisko (lubie nisko jeżdzić, więc jak jeżdze czasami fiatami, to mam wrazenie, że siedze na stołku) i oduwam do tyłu, więc na nogi zostaje symboliczne kilka cm z tyłu. Auto raczej dla dwojga wyższych dorosłych i dzieci/nastolatków. W daleke eskapady po europie troche za ciasne.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre, ale na 5 przy szybszej jeździe jest stanowczo za głośno. Kolega ma mercedesa c klasse z 1996 roku z silnikiem 2,5 D i na zewnątrz klekocze jak traktor a w środku bajecznie cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik 1.6 i moc 105 KM przy średniej jeździe spala mi średnio 6,3. Po mieście jeżdze mało. Jest to spalanie srednie ale przy większym udziale jazdy pozamiejskiej. Jak tylko po trasach i spokojna jazda to poniżej 6 można zejśc spokojnie. Przeglądy w ASo nie są tanie. Cena cześci nie jest bardzo wysoka, duża ilośc zamieników i używek.
4,0
Stosunek jakość/cena
Golfy zawsze były troche przy drogie. Dałem z swojego ponad 50 tys, a w wyposażnieu golas.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W Polsce golf od zawsze był synonimem luksusu i takie miano nosi do dziś, chociaz niepotrzebnie. Jak dla mnie auto stosunkowo dobre. Napewno ine wytrzyma tyle, ille wytrzymywały stare golfy II generacji. Już po roku z niektórych elementów zaczęła złazić farba. Wygląda to obskurnie. Auto zadbane wewnątrz, nie pali się w nim, nic nie powycierane, a złuszczona farba potrafi zepsuć dobry wizerunek. I to przy przebiegu bardzo niskim! Kolega ma passata z 1999 roku to środek wygląda, jakby woził zwoje drutu kolczastego w nim! w VW twierdzą, że to od częstego używania srodków pielęgnujących. Guzik prawda. Ja tam auta nie plack"uje co tydzień, może ze 4 razy w roku, bo mało jeżdze i farba i tak złazi i będzie złazić. Widział ktoś czasami weża zrzucającego skórę, który jeszcze nie zakończył tego procesu? Wydląda to porónywalnie ohydnie!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak kupiłem golfa, znajomy powiedział: człowieku, super auto kupiłes, będziesz jeżdził latami! Po poworcie z salonu nowym autem, zauważyłem, ze nie działają kierunkowskazy na błotnikach. Pojechałem do salonu: brak wiązek lektrycznych poprowadzonych do kierunkowskazów. Hmm... Ktoś zapomniał założyć? Przy przebiegu 40 tys zaczęło coś stukać w zawieszeniu. Wymiana gum drążka stabilizacyjnego. Przy przebiegu 60 tys padła cewkofajka. Wymiana na własną rękę nie wchodziw ge, trzeba podłączyć pod komputer i skasować błąd. Cewka nie jest droga, ok 140zł. Przy przebiegu 62 tys km padła kolejna cewka. Od tej pory spokój. Przy 65 tys czasami coś stuka, jakby z tyłu w prawym zawieszeniu. Pojechałem sprawdzić amortyzatory: przód 65 procent, tył 75 procent, więc jeszcze w miarę ok. Oględziny nie wykazały wybicia żadnych silentblocków.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf IV Hatchback