Inne
: Niska utrata wartości. Po wielu latach - dalej znajdzie się chętny - naiwnie wierzący iż nabywa niemiecki - trwały, żelazny wóz.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Nierówna praca na biegu jałowym
Zawieszenie
: Nietrwałe amortyzatory i elementy gumowe
Inne
: Trzeszczące plastiki. Wszystko w nim trzeszczy
2,0
Całokształt
Wystawiłbym ocenę przeciętną - ale z uwagi na fakt że pomimo swoich wielu wad- samochód jest bezsensownie drogi- wystawiam onenę "złą".
Wrażenia
2,0
Silnik
Nierówna praca silnika (pomimo małego przebiegu i niezużycia auta), bezradność serwisu (podobno ten model tak ma - co za absurd !!!) Przeciętne osiągi. Bardzo głośny na wyższych obrotach.
3,0
Skrzynia biegów
Pierwszy i drugi bieg "haczy" (jak w starych VW). Drążek zmiany biegów chodzi z oporami. Wyższe biegi załączają się precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Twardy, dający poczucie bezpieczeństwa na zakrętach. Precyzyjny. Jednak trochę jakby za twardy na nasze drogi. No i niski.... Samochód jest bardzo nisko zawieszony.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez problemów. Fotel można dobrze dopasować zapewniając sobie odpowiednią widoczność. Do tyłu... jak w większości hatchbacków z szerokimi słupkami.
4,0
Ergonomia
Jedyne zastrzeżenie do umiejscowienia radia. Niejednokrotnie w ruchu miejskim przy dużej ilości zmian biegów , można niechcący radio wyłączyć :-)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bez zastrzeżeń. Szyby nie parują. Ale ocenę obniża gorzej jak przeciętne ogrzewanie. Bardzo mało wydajne. Samochód wewnątrz bardzo długo się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę, iż golf nie jest limuzyną tylko autem klasy hatchback - daję wysoką notę. Auto jest wygodne i stosunkowo pojemne. 4 dorosłe osoby śmiało mogą podróżować.
1,0
Wyciszenie
Bardzo głośny. Może z tym przestarzałym silnikiem 1,6 SR. Ale auto jest wyjątkowo głośne wewnątrz.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód pali jak smok. W mieście nie ma szans na wynik lepszy jak 10 litrów. Zimą do 13. I na pewno nie jest to wynik typowy dla aut o poj. 1,6, ponieważ oprócz VW mam jeszcze Toyotę o pojemności również 1,6 - i żeby Toyotą osiągnąć 10 litrów w mieście trzeba się bardzo starać. W zasadzie zawsze pali mniej- zdarza się że 8 litrów. Golf - na pewno nie jest ekonomiczny.
1,0
Stosunek jakość/cena
Bezsensownie drogi samochód. Płacąc tak wysoką cenę należałoby się spodziewać przynajmniej "dobrej" jakości. Tymczasem otrzymujemy trzeszczący , żle wewnątrz popasowany, głośny, konsumujący benzynę bez opamiętania, przeciętnie awaryjny samochód. Płacimy za logo VW- z którego legendy nie pozostało wiele. Niestety to już nie legendarny GOLF. Dodatkowo beznadziejna obsługa serwisowa autoryzowanego dealera w moim mieście (LUBLIN)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pod względem niezawodności auto wypada przeciętnie. W zasadzie wiecznie coś się w nim dzieje (dodam że samochód nigdy nie był naprawiany blacharsko, nigdy nie był uderzony i od nowości jest serwisowany w autoryzowanej stacji na oryginalnych częsciach na które wydaję majątek). Mimo tego wiecznie coś w nim skrzypi, puka, dzwoni. Amortyzatory tylne same wyciekły po 70 tys.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wspomniałem - nierówna praca silnika. Silnikiem kolebie na wszystkie strony. Przechodzi mu trochę po dłuższych trasach. Podczas eksploatacji w mieście - sprawia wrażenie "wypadania" zapłonu na jednym cylindrze. Serwis jest bezradny...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 100KM 74kW
[l/100km]