Układ hamulcowy
: Każdy kto wsiada za kółkiem tego auta zawsze w pierwszej kolejności zwraca uwagę na bardzo dobre hamulce.
4,0
Całokształt
Dobry wybór na pierwsze auto - osobiście był to mój pierwszy samochód, i będę go z pewnością dobrze wspominał.
Wrażenia
3,0
Silnik
Mało elastyczny, słaby moment obrotowy, duże spalanie na benzynie, silnik zbudowany pod salon - proste wymiany jak świece zapłonowe zżerają całkiem sporo czasu. Spalanie na gazie - OK.
3,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia - powyżej 120km/h zaczyna być nieznośnie głośno.
3,0
Układ jezdny
Podstawowa wada - za miękki!!! Auto jest stosunkowo nisko zawieszone, co w połączeniu z miękkim zawieszeniu skutkuje częstymi kontaktami osłon silnika, chlapaczy i przedniej dokładki z podłożem.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu oczywiście nie mam nic do zarzucenia, ale dostęp do tylnych siedzeń jest dla pasażerów uciążliwy (wersja 3-drzwiowa). O niebo większy komfort z tyłu oferuje np Golf 2.
3,0
Wyciszenie
Silnik pracuje cichutko, niestety deska rozdzielcza ma tendencje do skrzypienia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mam nic do zarzucenia. Jeśli chcecie jeździć tym modelem (1.6SR) na benzynie - ODRADZAM! Mała moc kusi, żeby go cisnąć na wyższych obrotach, a to drastycznie wpływa na zużycie benzyny. Po przerzuceniu się na LPG robię na pełnym baku gazu (34 litry) po mieście 280km, nie ukrywając, że troszkę go cisnę. Udało mi się zejść do 8litrów na niemieckiej autostradzie ale to jadąc 110km/h na 5. biegu. Przeglądy u znajomego mechanika za śmieszne pieniądze - części zamienne, łatwo dostępne i w przystępnej cenie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dość drogo go kupiłem, ale patrząc na 2 lata użytkowania nie miałem z nim większych problemów. Po dzień dzisiejszy tani w eksploatacji.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co jakiś czas wyskakiwały denerwujące usterki - to niedziałające wycieraczki, to prawy podnośnik szyb, to problem z odpalaniem (po wymianie świec, przewodów okazało się, że to czujnik temperatury - dobranie go tylko na zasadzie diagnozy komputerowej bo VW nie raczy pomóc w tej kwestii i zaprasza na naprawę do siebie).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 100KM 74kW
[l/100km]