Inne
: Jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych, oraz liczne udogodnienia dla kierowcy. Typowa niemiecka praktyczność.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z posiadania VW Golfa IV. Auto posiada swój prestiż i renomę wypracowaną przez lata. Niedość, że auto ładnie wygląda z zewnątrz to i również wewnątrz nie ma co się wstydzić - świetne materiały i spasowanie. Auto w porównaniu z innymi autami - poniżej średniej pod względem awaryjności. Silnik wystarczający. Niemiecka technologia - to mówi za siebie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Auto jest nadspodziwanie zrywne - na długich trasach nie ma powodów martwić się w czasie wyprzedzaniu. Bardzo dobra elastyczność na 5 biegu (80-120km/h). Silniczek ma fajne brzmienie, generalnie mimo, iż to nie diesel 130 KM to mocy mu nie brak.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w porządku. Ruchy dźwignią krótkie i precyzyjne. Wsteczny wchodzi tak samo jak pozostałe biegi - czyli bez zarzutu.
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi. Jest stabilne podczas jazdy. dzięki swoim gabarytom autem jedzie się pewnie i bez nerwów.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże powierzchnie szklane ułatwiają widoczność zarówno do tyłu, jak i do przodu. Jedynym mankamentem mogą stać się tylne boczne słupki. Są trochę szerokie, ale to kwestia przywyczajenia. Linia poprowadzenia tylnej klapy jest niemal prosta i opadająca pod dużym skosem - bardzo ułatwia to parkowanie.
5,0
Ergonomia
Perfekcyjna ergonomia. Rozmieszczenie przycisków i pokręteł w iście niemieckim porządku. Wszystko na swoim miejscu. Z obsługą auta nie ma najmniejszych problemów. W dodatku oprócz ergonomii zachwyca jakość i spasowanie poszczególnych elementów wnętrza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno w dni ciepłe jak i mroźne wentylacja i ogrzewanie sprawują się bez zarzutu. Wentylacja auta nie chodzi głośno, szyby szybko odparowywują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronny w środku. Szczególnie z przodu. Kierowca i pasażer nie mają absolutnie powodów do narzekań. Wysoko nad głowami, dużo miejsca na szerokość. Kabina bardzo przestronna również z tyłu, mimo iż mój model to wersja 3 drzwiowa. Przewiezienie 5 osób na niedługich dystansach nie nastręcza żadnych większych problemów. 4 osoby mogą wygodnie podróżować nawet w dłuższych trasach.
4,0
Wyciszenie
Autko jest ciche we wnętrzu. Dopiero od około 130-140 km/h warkot silnika może niektórym przeszkadzać. Na biegu jałowym bardzo cichutko. KJabina wyciszona bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto, gdy się z nim normalnie obchodzić potrafi zadowolić się 8-9 l paliwa w jeździe miejskiej. Myślę, że to jak na auto tych gabarytów i z takim silnikiem to wynik zadowalający. NA trasie spalanie zchodzi poniżej 6 litrów. Ceny napraw/przeglądów w ASO VW są na średnim poziomie. Wiadomo, że autoryzowane serwisy mają stawki wiele wyższe niż nieautoryzowane, dlatego z ASO korzystam tylko w konieczności.
4,0
Stosunek jakość/cena
Można by narzekać na wyższą niż u konkurentów cenę, ale za Golfa warto dołożyć te kilka tysięcy. Pieniędze nie zostaną wyrzucone w błoto. Inwetujemy w trwałe auto na lata.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mimo, iż auto nie jest nowe to nie ma problemu z jakimiś uciążliwymi, drobnymi usterkami. Elektryka działa bez zarzutu. Jak ktoś dba o auto to występowanie usterek można zredukować do minimum.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto tylko raz odmówiło posłuszeństwa - padł rozrusznik i trzeba było wymienić szczękoszczotki. Ani wcześniej, ani poźniej auto mnie już nie zawiodło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]