Silnik nie jest akurat mocną stroną tego samochodu. Cierpi na tzw. "piston slap" czyli owalizacja tłoków. Fabrycznie stosowano zbyt krótkie tłoki przez co po czasie zaczynają się wycierać po bokach(wytarciu może ulec też gładź cylindra) i słychać jak jednostka stuka(najbardziej na zimnym). Można w sklepach kupić zamienniki, które są dłuższe i rozwiązują problem.
Kolejny problem to słynna, zamarzająca odma(modele po 2001 miały podgrzewanie), przez co silnik potrafi wyrzucić olej bagnetem, a w konsekwencji się zatrzeć.
Poza tym nie ma się do czego przyczepić. Zamienników jest pełno, ceny przystępne, każdy mechanik go zna i bardzo dobrze znosi pracę na paliwie LPG.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia cierpi na zrywające się nity na mechanizmie różnicowym. Skutkuje to szarpaniem podczas przyspieszania w zakresie 1600-2800obr/min, najczęściej na 2-gim i 3-cim biegu.
Biegi wchodzą precyzyjnie, bez haczeń, a przełożenia są dobrze dobrane do mocy silnika.
5,0
Układ jezdny
Każdemu dobrze znany system McPhersona z przodu. 4 tuleje, 2 sworznie, do tego łączniki i gumy stabilizatora. Trwałość w porządku. Cały zestaw markowych zamienników można kupić za 300zł, więc nikt nie będzie narzekał.
Z tyłu klasyczna belka, gdzie zużyciu mogą ulec jedynie 2 tuleje belki. Cena za parę 100zł, więc znowu super.
Amortyzatory itp. również bardzo tanie, a wymiana nieskomplikowana.
Samochód prowadzi się naprawdę dobrze, mimo braku wielowahacza.
5,0
Karoseria
Jakość spasowania, zawiasy drzwi, zabezpieczenie przed korozją, lakier - wszystko super, mimo prawie 19lat.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, jedną gwiazdkę odejmują za słupki C.
5,0
Ergonomia
Obsługa tego samochodu jest intuicyjna, każdy się w nim odnajdzie. W końcu to Golf :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze, chociaż silnik dostaje mega muła po jej włączeniu.
Auto niestety cierpi na parowanie szyb, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Filtr kabinowy jest umieszczony tuż pod podszybiem, lubi tam się dostawać woda, jeśli włączymy nawiew bez klimatyzacji to szyby w mgnieniu oka pokrywają się parą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochodem spokojnie mogą podróżować cztery osoby o wzroście 180cm. Pod warunkiem że pasażerowie z przodu, nie wywalą się jak na kanapie :)
Bagażnik jest ustawny i odpowiedni jak na kompakta. Jest też miejsce na pełnowymiarowe koło zapasowe, więc wchodzi butla 40l netto hehe :)
4,0
Wyciszenie
Jak na zwykłego kompakta jest naprawdę dobrze. Spokojnie można jechać z prędkościami rzędu 120-140km/h. Mimo wysokich obrotów nie słychać mocno silinika, a jego głośność wyrównuje się z poziomem hałasu powodowanym przez szum powietrza. Dobry balans!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli ktoś szuka samochodu taniego w utrzymaniu to Golf IV jest dobrym wyborem. Nie ma problemu z zamiennikami, a ich ceny są bardzo przystępne. Za komplet sprzęgła z łożyskiem zapłaciłem 400zł, tyle samo za komplet rozrządu z pompą wody. Tulejki, gumki itp to koszty rzędu 20-40zł. Do tego instalacja lpg i można jeździć bardzo tanio :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]