Karoseria
: bardzo wysoka jakośc wykonania nadwozia - blacha, lakier oraz jakość wnętrza.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: wylącznik stop
Zawieszenie
4,0
Całokształt
bardzo przyzwoity samochód porządnie wykonany i niezawodny- mam go od nowości i sam go serwisuję .Olej w silniku tylko syntetyk liqui moly 5 w-40 wym. co 12 tys. km . w skrzyni co 50 tys. km też syntetyk 75 w-90 , paliwo tylko verwa 98 lub podobne .Rozrząd wym. co 60 tys. km. albo co 8 lat( wyłącznie firmowy zestaw SKF i Contitech)Olej w układzie wspomagania -tylko L.moly ATF -wym .co 4lata .Płyn chłodzący L. moly odpowiednik G12 wym .też co 4 lata .Płyn Hamulcowy L.moly DOT 4 wym. co 4 lata .
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo ekonomiczny silnik - eksploatacja bez żadnych usterek -zużycie oleju bez żadnych dolewek od wymiany - wymiana filtru powietrza i świec konieczna co 8 -12 tys .km.z uwagi na nienormalne warunki eksploatacji w Polsce tzn . wszechobecny bród i kurz .
4,0
Skrzynia biegów
Działa dobrze i cicho - przy jeżdzie w zimie troszke wolniej działaja synchronizatory , ale i tak jest b. dobrze . Skrzynia jest absolutnie szczelna bez wycieków . Mieszek skórzany dzwigni jest oczywiście orginalny bez uszkodzeń .
5,0
Układ jezdny
Bardzo wydajne hamulce - dopiero po 80 tys . km. wymieniłem w golfiku klocki z przodu i z tyłu z orginalnych ATE na RH, są b. przyzwoite . Zawieszenie jest przyjemnie sprężyste, a jednocześnie komfortowe i trwałe .Wymieniłem 2 razy tulejki gumowe stabilizatora( łączniki są jeszcze orginalne)- po 13 latach .
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność bardzo dobra we wszystkich kierunkach .
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na miejscu tam , gdie intuicyjnie się szuka ,b. dobrze się siedzi zprzodu , a dobrze z tyłu .Bardzo przyjemna bezproblemowa i bezpieczna jazda .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne i ponad przeciętnie skuteczne ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma b. wygodnie , z tyłu jest już troche gorzej, ale wciąż dobrze.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho jak na tą klasę samochodu - do rędkości ok. 120 nawet bardzo cicho . W moim golfiku wszystko jest starannie zmontowane i nic nie trzeszczy .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Golfik taki 1.4 AXP- silnik jest b. ekonomiczny w trasie zużywa ok. 5 l benzyny ale tylko verwa 98 lub podobe paliwa od BP czy Shell-a przy prędkości 100-115 km/godz. W mieście jest to ok. 6.2 -6.7 l . Poza tym częsci eksploatacylne są dośc tanie (teraz)
5,0
Stosunek jakość/cena
Golfik taki to bardzo przemyślana i dobrze wykonana konstrukcja .Czytając inne wpisy na forum razi brak jkijkolwiek kultury technicznej i chyba jakiejkolwiek innej- osobnicy tam się wypowiadający jako użytkownicy tych golfów pochodzą na pewno z epoki kamienia łupanego - są w stanie zniszczyć w ciągu 5min. nawet kowadło albo taki pojazd jakim jeżdzili flinstonowie ze sławnej kreskówki dla dzieci . Poziom kultury w Polsce jest niestety b . niski .
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyłącznie 2 razy popsuł się wyłącznik świateł stop- orginalny byl kiepskiej marki teraz zamontowałem mu przyzwoity, no i poprawilem usczelnienie przy mocowaniu odmy do silnika-był drobny wyciek oleju .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak .
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]