Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

slv123, 10 lat temu
Silnik 1.4 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003 - Oceń swoje auto
2,00
51% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : negatywy przyćmiły wszelkie pozytywy, przykro mi golfie, nie będę wspominał cie dobrze mimo wszystkich przeżytych wspólnie chwil
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : odma, pierscienie (jarał olej w apogeum 4l/1000km, w korkach chmura była taka, że musiałem włączać przeciwmgłowe), egr, uszczelniacze
1,0
Całokształt
odradzam każdemu zakup tego samochodu, silnik 1.4 16v to największa porażka grupy wv, ktora kompletnie zniszczyła jej legende i liniii golfa. swój pechowy egzemplarz miałem 3 lata, jakbym miał policzyc koszty napraw to bym mogł kupić za to mercedesa. wymieniałem 2 razy silnik, raz remontowałem, wymieniłem całe zawieszenie, korozje usuwałem 2 razy po zimie z progów i z błotników. urwał sie przewód od płynu do spryskiwaczy z tyłu, jak naciskałem to lało się po szybie z boku, na szczescie szyby i lusterka miałem na piechotę, wiec tu nic sie nie zepsuło, nigdy nie wiedziałem jaka jest temp oleju bo czujnik nie działał od zakupu, 3 lata jezdziłem struchlały o swoje życie, bo miałem błąd poduszek powietrznych i nikt nie wiedział co z tym zrobic, bład egr po wymianie na oryginalny, podróbę i jeszcze raz podróbę nie zniknał, na gazie szarpał, ze czasem po miescie wolałem jechac na benzie, drożej ale no co, za komfort trzeba płacić. z problemów z silnikiem w skrócie wymienic można rzyganie olejem przez zamarzniętą odmę, jaranie oleju 4l/1000km, problemy z rozrządem tj zerwał sie po 5 tys od wymiany, głośny jak stary dizel w ikarusie. jak złomiarze zabierali go na lawetę to był najszczęśliwszy dzień mojego życia na równi z dniem ogłoszenia wyników cudem zdanej matury i z dniem mojego ślubu. gratis dałem im nawet opony zimowe. jeszcze raz odradzam, za te pieniądze lepiej kupić lanosa od wdowy z przelotem 50tyś, z pełną elektryką i z klimatyzacją. trochę wstyd na wsi, ale dowiezie na wakacje. zawsze można postawić na dobrej feldze i dokleić spojler.
Wrażenia
1,0
Silnik
w samochodzie silnik wymieniany 2-krotnie, raz przez wyrwane kółko rozrządu, drugi raz przez zapchaną odmę, która zapluła silnik olejem i go zatarłem, trzeci i ostatni jego silnik miał problemy z egr, czujnikiem temperatury, ostatnie unieruchomienie silnika to wylanie sie całkowite oleju i zatarcie. samochód zezłomowany :)
3,0
Skrzynia biegów
gdyby nie to, że zerwałem cięgna lewarka dałbym 5 gwiazdek, sprzęgło o dziwo przejechało cały żywot samochodu 220 tyś
3,0
Układ jezdny
samochód prowadzi sie znakomicie, bardzo fajnie trzyma sie drogi, czuje sie, ze to volkswagen. całe zawieszenie wymienione po 180 tys przód/tył
Komfort
3,0
Widoczność
to jest samochód dla emerytów, widoczność bardzo dobra, swietna optyka lusterek
3,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, może troche za daleko było sięgać, żeby otworzyć prawą szybę i podregulować lusterko w czasie jazdy
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
moja wersja basic nie miała klimy takze odniesc sie mogę tylko do wentylacji i ogrzewania. nawiew strasznie głosny, ogrzewanie bardzo trudne do regulacji, najlepiej włączać i wyłączać jak juz jest za goraco
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jestem za duzy, ok 180 i było dla mnie ok, ale fotel miałem wypchniety na przedostatnie oczko, ktos ode mnie większy moglby miec spore problemy, z tyłu miejsce najwyższej dla dzieci, albo dla karła bez nóg
3,0
Wyciszenie
gdyby nie ostatni kupiony silnik uzywany niby 90tyś przebiegu brzmiący jak stary dizel mercedesa 3l to pewnie było by całkiem cicho
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
więcej stał niż jeździł wiec na gaz nie wydawałem dużo, samochód skarbona, wydałem na jego naprawy spokojnie kilka razy wiecej niz kosztował mnie zakup
1,0
Stosunek jakość/cena
jak na samochód bez jakości to powinien być on rozdawany za darmo, a nawet powinno sie dopłacić zeby go sprzątnięto z podwórka. tak jak ja zrobiłem :)
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dramat, nigdy nie dojechałem na wakacje bez problemów, raz nawet wakacje musiałem zrobic kilkaset kilometrów od domu i od miejsca docelowego (czechy), bo była sobota, nie było we wsi gdzie się zepsuł mechaników, ale był mily gospodarz, który nas przespał i nakarmił, za co mu dziękuje do dziś dzień w myślach. to był fajny weekend.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
kazda usterka w samochodzie poza zepsuta zarówa jest powazna. jedna unieruchomi samochód, inna kosztowała całą moja wypłatę, albo wypłatę i emeryturę mamy i jeszcze się zapożyczyłem u kolegów. a jeszcze inne były takie, ze 3 lata świeciła mi sie kontrolka egr i nikt nie wiedział co z tym zrobic. usterka niby pikuś, bez egr mozna jezdzić, ale kontrolka się swieciła nonstop i kazdy przegląd kosztował mnie 50-100 wiecej w zalezności od aktualnych potrzeb diagnosty, im blizej wakacji albo świat bożego narodzenia tym drozej. w trzecim roku byłem w październiku to wziął najmniej - 50zł

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,8
l/100km
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV Hatchback