Zawieszenie
: poza faktem, że nie jeździ się komfortowo, trzeba przyznać, że zawieszenie jest bardzo wytrzymałe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: zamarzająca odma to prawdziwa zmora tego silnika!
Inne
: skrzypienie wielu elementów wnętrza (najgorsze w fotelach)!
Układ elektryczny
: mikroprzełączniki w drzwiach psują się szybko i są drogie w naprawie!
3,0
Całokształt
Przeciętny samochód, który nie zasługuje na powszechną opinię niezniszczalnego. Nie jest jakoś szczególnie awaryjny, ale ma swoje wady. Dla kogoś kto szuka ideału nie będzie najlepszym wyborem. Proponuje poszukać np. Toyoty. Trzeba pamiętać, że w golfie wybitnie szybko rdzewieje tylna klapa. Zdarza się też rdza na rogach przednich drzwi, spowodowana wycieraniem lakieru o zalegający w zimie lód.
Wrażenia
2,0
Silnik
silnik 1,4 16V ma mizerną kulturę pracy, przy zmianie biegów szarpie, na biegu jałowym chodzi nie do końca równo, czuć lekkie drgania na kierownicy. Jest dość cichy, ale niestety awaryjny: zamarzająca w zimie odma powoduje poważne awarie.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia mało elastyczna, zdarza się problem z wrzuceniem trójki i wstecznego.
3,0
Układ jezdny
W porównaniu z Escortem prowadzi się dużo gorzej. Nie trzyma się dobrze drogi, czuć wszystkie nierówności.
Komfort
1,0
Widoczność
Jakiś idiota w VW zaprojektował minilustereczko wsteczne prawe. Poza tym w normie.
4,0
Ergonomia
W środku obszerny, zwłaszcza na szerokość. Z tyłu trochę za mało miejsca. Siedzi się wygodnie, ale uwaga - fotele skrzypią. Bagażnik bardzo pojemny jak na tą klasę. Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach. Jak dla mnie źle usytuowane tarcze zegarów (kierownica zasłania fragmenty).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja sprawna i skuteczna, mogłaby się szybciej nagrzewać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wyżej. Kierowca i pasażer z przodu podróżują komfortowo. Z tyłu mniej miejsca na nogi, ale kanapa wygodna.
5,0
Wyciszenie
Samochód bardzo dobrze wyciszony, czasem nie słychać silnika. Szkoda tylko, że wewnątrz zdarza się skrzypienie w drzwiach, panelu nad zmianą biegów, czy w oparciach foteli. Może to doprowadzić do obłędu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na znikomą moc 75 koni, auto pali dość dużo. Myślę, że średnio 7,5 litrów/100 km. Poza poważną awarią zamarzającej odmy (dwie zimy z rzędu) nic nie naprawiałem. Wymieniona sonda lambda, ale wytrzymała dokładnie tyle ile określone przez producenta. Zawieszenie niezniszczalne. Samochód raczej tani w eksploatacji, ale mógłby mniej palić.
2,0
Stosunek jakość/cena
Autko jest zdecydowanie przeceniane. Ceny golfów są za wysokie w stosunku do jakości. Niestety reklama i dobrze doświadczenia z przeszłości robią swoje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mikroprzełączniki w drzwiach, tylny spryskiwacz szyby. Korozja tylnej klapy.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik 1,4 16V ma poważną wadę konstrukcyjną. Jeśli jeździmy na krótkich trasach, to musimy się liczyć z zamarznięciem odmy (odolejacza) i wypluciem całego oleju z silnika. Poza tym w silniku szybko zużywają się popychacze hydrauliczne, co objawia się stukaniem na zimnym silniku w początkowym okresie jazdy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]