Samochód odrobinę za ciężki jak na taki silnik - w mieście Ok ale w trasie nie podejmuję się wyprzedzania TIRA jak coś jest na widnokręgu z przeciwka. Po 60 000 padł oryginalny od nowości rozrząd.
3,0
Skrzynia biegów
Sprzęgło chodzi super lekko, biegi wrzuca się też bardzo precyzyjnie , poza 1-ką, co jest standardem w tym modelu.
Po jakiś 130 000 musiałem poważnie zainwestować w skrzynię, pedał wpadł mi w podłogę - koszt 3000 (podobno źle była założona tarcza przy wymianie i wyryła bruzdę w kole zamachowym, co spowodowało zablokowanie sprzęgła)
5,0
Układ jezdny
Przez 9 lat nie wymieniłem żadnego elementu. Na wszystkich przeglądach wszystko jest OK, żadnych luzów, stukania, etc.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak klimatyzacji dokucza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Niestety jest głośny w porównaniu z SEATEM CORBOBĄ, którą miałem poprzednio w TDI jest dodatkowa mata tłumiąca w przegrodzie miedzy silnikiem a kabiną - koszt założenia 600, dlatego się nie zdecydowałem na jego dodanie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie szybko zużywa się kierownica - na gumie po 60000 miałem różnicę w wytarciu po jednej stronie (wpływa jazda ala zimny łokieć) co może sugerować że był kręcony przebieg, ale samochód mam od nowości, także to wina zastosowanego materiału. Zużywa się jeszcze mieszek, w niektórych miejscach obtłuczenia gumo podobnego plastiku.
Palą się często żarówki , raz padł mi czujnik od temperatury (za niska temperatura - szyba diagnoza VAG i po problemie) i standard w Golfach siada czujnik otwarcia drzwi kierowcy - naprawa to lutownica i rozebranie drzwi , zabawa na cały dzień
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niezawodny i tak popularny samochód że pełno zamienników, aut na szrotach i fachowych rad na forach, że koszty naprawy są znikome.
Mam samochód od nowości dlatego poniżej lista napraw:
-Po 60 000 padł rozrząd wymiana zalecana po 90 000, na szczęście VV naprawił za darmo mimo że po gwarancji. Ogólnie znane problemy z tym silnikiem to klekot po jakiś 800000 jak w dieslu, nie mający wpływu na pracę - ten model tak ma. Ogólnie bardzo dobrze sprawujący się mechanizm - nic do niego nie dokładam poza 1 l oleju między przeglądami.
- po 1300000 inwestycja w sprzęgło 30000
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]