Jeżeli nie te usterki, otrzymałby ocenę 4. Ale i tak dziwię się ludziom którzy pieją z zachwytu nad Golfem III. Części tanie i ogólnodostępne, ale koszmarne ceny części do silnika TDI. Pełno tam wężyków podciśnieniowych, zaworków, itp, z którym tak naprawdę niewiele mechaników daje sobie radę. Ogólnie można powiedzieć że zaoszczędzone pieniądze na paliwie trzeba wpompować w naprawy silnika. Nie polecam - chyba że (nikogo nie obrażając) na wiejską dyskotekę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Udana jednostka Audi. Oszczędny, dynamiczny, ale strasznie kosztowny jeżeli chodzi o naprawy.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą płynnie. Kiepskim rozwiązaniem są cięgna w pancerzach - po nagrzaniu ciężko chodzą, biegi się blokują, skrzynia zgrzyta. Trzeba wymienić lub przesmarować...
1,0
Układ jezdny
Może to był felerny egzemplarz - ciągłe problemy z ustawieniem zbieżności, skrzypiące gumy wahaczy (nawet niemieckie), auto "lata" po koleinach. Jedyny plus to dobre trzymanie w zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Super w każdą stronę.
4,0
Ergonomia
W zasadzie w porządku, ale bez większych uniesień. Taki lekko toporny samochód dla ludu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie dobrze dmucha (wersja bez klimy), w zimie mogłoby być lepiej. Przy mrozie na odcinku kilku kilometrów nie zdążyłem poczuć ciepła a już miałem wysiąść.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na tą klasę i gabaryty auta po prostu wspaniale, zarówno z przodu jak i z tyłu. Przymierzałem się ostatnio do Fabii i te auta dzieli przepaść.
1,0
Wyciszenie
Koszmar. Głośny silnik, słabe wyciszenie wnętrza. Po przekroczeniu 120 zaczyna boleć głowa.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - super. Nigdy nie przekroczyłem 7 litrów, nawet na mrozie w mieście. W trasie 120-150km/h 5l/100. Ceny części eksploatacyjnych bardzo przystępne, można kupić wszystko i wszędzie. Koszmarne za to są ceny części do silnika.
3,0
Stosunek jakość/cena
Przereklamowany samochód, drogi na tle konkurencji z tego samego rocznika. Wbrew obiegowym opiniom spora awaryjność.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- blokujący się zamek klapy
- usterka alarmu fabrycznego - trudna do zdiagnozowana
- korozja dolnych partii drzwi i tylnej klapy
- kończąca powoli się pompa hamulcowa
- wiecznie piszczący pasek wielorowkowy!!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- Rozszczelniona pompa wtryskowa
- Ścięty klin na wale
- Zapieczony by-pass sprężarki
- Pęknięty wąż ciśnieniowy wspomagania
Wszystko bardzo kosztowne!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]