W wersji kombi to duże i wygodne autko o niskich kosztach eksploatacji. Jest popularne i dostęp do części jest nieograniczony.Wiele napraw można zrobić samemu to też jest plus dla kogoś kto kupuje auto poniżej 10tys.pln. Pozatym jeśli chodzi o eksploatacje to części są tanie: kompletny rozrząd 160 pln,wymiana 3 filtrów i oleju ok.120 pln(filtr oleju,paliwa,powietrza olej mineralny).
Wrażenia
5,0
Silnik
Tdi to najlepszy motorek z tamtych lat. jedzie od 1500 obrotów i można kręcić do 3500 bo póżniej robi się głośno.przebieg robi wrażenie a mimo to silnik suchutki , turbina świszczy aż miło.Śladowe zużycie oleju na 10tys. km. poprzedniej zimy zapalał przy temp.-30 stojąc na zewnątrz kilka dni z rzędu niepalony.
3,0
Skrzynia biegów
tylko przeciętnie za zestopniowanie.piątka za krótka .na autostradzie głośno od 130km/h a przy tym momencie obrotowym jaki ma tdi 6-tka byłaby niezastąpiona.Jedynka ciężko wchodzi.Pozatym bezproblemowo
4,0
Układ jezdny
charakterystyka zawieszenia w wersji kombi raczej miękka przez co autko wygodne na trasie.golf prowadzi sie dobrze i jest stabilny. zawieszenie raczej trwałe a jak już coś leci to niedrogo.układ kierowniczy ze wspomaganiem raczej trwały i bez zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
jak na osobówke to może być - parkowanie i manewry na drodze bez problemów. lepszej widoczności to szukać można w vanach lub busach.
4,0
Ergonomia
wszystko pod ręką- a nie ma tego za dużo...
fotele wygodne ale mogłybyć bardziej regulowalne. szyberdach super sprawa w lecie bo nie mam klimy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie zaczyna działać po 10 minutach i działa bez zarzutu , jedynie pasażerowie tylnej kanapy narzekają że im zimno w nogi.Filtr przeciwpyłkowy trzeba wymieniać regularnie lub usunąć go całkowicie wtedy szyby nie parują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na autko tej klasy to jest naprawde pojemny kombiak. pasażerowie z tyłu chwalą sobie przestrzeń i nawet 3 osoby jadą tam wygodnie. z przodu nie ma sie do czego przyczepić.
3,0
Wyciszenie
tdi jest głośny dopóki się nie nagrzeje.potem jest lepiej ale słychać klekotanie.do 120 km/h jest dobrze,powyżej zaczyna być głośno - jechałem 170 km/h ale nie było to zbyt przyjemne dla uszu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zasięg na baku ponad 1200 km(60 litrów) . to jest to co rekompensuje wszystkie braki tego autka.w lecie w cyklu mieszanym 6l/100 w zimie 7l/100.na trasie przy spokojnej jeżdzie poniżej 5litrów ON.
4,0
Stosunek jakość/cena
golfy III wciąż dość drogie choć już nie tak trwałe jak golf II. Za 10 tys. można kupić ładny egzemplarz o przebiegu poniżej 300 tys . Ja swojego kupiłem tanio lecz liczeyłem sie ze sporym przebiegiem i korozją ale ogólnie nie widze tańszego autka w tej cenie i tej wielkości. POLECAM
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto ma 13 lat i prawie 400tys.km przebiegu.Usterki:przetarty przewód hydrauliczny sprzęgła, czujnik ciśnienia doładowania,termostat,przetarty fotel kierowcy,
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
auto nigdy nie wymagało holowania.Raz padło zasilanie komputera sterującego-auto straciło moc ale dało sie jechać,wymieniłem:2 łożyska przód ,amory przód,końcówki ,simerbloki przód i tył, tłumnik drgań układu wydechowego.Największym ferelem mojego egzemplarza jest korozja i jesli coś z tym nie zrobie to zeżre całe auto.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]