Golf 3 po włąsnych doświadczeniach bez wachania stwierdzam, że nie jest niezawodny. Multum drobrych usterek i od czasu do czasu cos poważniejszego. Przynajmniej tak jest z silnikiem 1.9 TDI. Ubezpiecznenie stosunkowo drogie. Owszem auto ekonomiczne oraz całkiem żwawe. Wiele dostępnych części. Bardzo złe spasowanie plastików które trzeszczą. W mk3 spotkać mozna całkiem dobre wyposażenia. Kupując mk3 spodziewałem się czegoś więcej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Auto posiada chip. Z elastycznością dorównuje nawet Audi A6 2.5 TDI. Silnik chodzi głośno i niezbyt ładnie. Wymieniana turbina i nastepna (kupiona w VW jako nowa) również juz pada.
5,0
Skrzynia biegów
60 tys km ostrej jazdy i nic jej nie dolega mimo przebiegu prawie 250 tys km.
5,0
Układ jezdny
Posiadam zawieszenie Koni ze sprężynami supersport także jest bardzo twarde. Na zakrętach natomiast na oponach nawet 195/50 jedzie jak po szynach.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Dobra lecz wnętrze baaaardzo nudne.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje średnio ale nie w tym sęk. Bez przerwy problemy z Climatronic oraz tutaj ważne: BARDZO SZYBKIE wytracanie ciepła w porównaniu do innych aut podobnej klasy. Tu nienajlepiej
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 198 cm i niestety fotele mimo, że wyregulowane jak najniżej (posiadam maksymalne wyposażenie golfa łącznie ze skórami tempomatem itp) sufit jest tuż nad głową. Kierownica zdecydowanie za daleko. jedynie regulowana w pionie.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie rewelacyjne. Z cenami części równiez nie tak źle. Przegląd droższy bo to TDI.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto chroni jedynie bardzo niskie spalanie oraz stosunek spalania do osiągów jakie to auto oferuje (po chipie 9 sec - 100kmh oraz po prostej ok 203 kmh)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co chwila to żarówka, to linka od otwierania okien, jakieś bezpieczniki, kostka magnetyczna od turbiny, odpadnie jakas zaślepka. Ciągłe trzeszczenie wnętrza itp itd mnóstwo takich dupereli!
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana turbiny przy 215 tys km (auto nie miało jeszcze wtedy chipa), teraz się szykuje następna... To jak narazie najpoważniejsza rzecz którą mialem nieprzyjemnosc napotkac.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]