nie spodziewałem się cudów kupując 11-letnie auto, ale po pół roku i przejechaniu 20tkm jestem zdecydowany jeździć nim jeszcze długo długo, nawet fakt, że coraz więcej dresów jeździ golfami (czyli 1. coraz gorsza opinia o marce 2. duża popularność u złodziei) nie zraża mnie
Wrażenia
4,0
Silnik
oprócz tego, że głośny, zwłaszcza powyżej 3400obr/min, to same zalety: oszczędny, wystarczająco elastyczny, aby pociągnąć zapakowane autko, przy obecnym przebiegu w ogóle nie bierze oleju
4,0
Skrzynia biegów
wystarczająco precyzyjna, żeby po pierwszych 1000km wiedzieć, co i jak działa
drobne problemy z drugim biegiem na zimno po włamaniu i próbie wyłamania bearlock´a poprzez machanie dźwignią zmiany biegów
oprócz tego piątka mogłaby być ciut "dalej" - tzn. 2000obr. przy np. ~85km/h, a nie ~70kmh, ale coś za coś - można przejechać pół Polski nie zmieniając biegu...
dobrze współgra z silnikiem - odpowiednio zmieniając biegi można całkiem sensownie wyprzedzać
5,0
Układ jezdny
mam porównanie tylko do wynalazków z okrutnie miękim i bujającym zawieszeniem, więc jak dla mnie rewelacja - twardość w sam raz na polskie muldy, reakcja wozu na ruchy kierownicą bdb. , pasażerowie też nie narzekają na brak wygody
Komfort
4,0
Widoczność
spore tylnie słupki, przednie też potrafią trochę zasłonić, ale w porządku; przydają się też małe dodatkowe lusterka asferyczne na lusterka zewnętrzne - trochę za mało w nich widać jeśli chodzi o pole martwe
5,0
Ergonomia
dokładnie tyle rzeczy, ile jest niezbędnych, umieszczone dokładnie tam, gdzie być powinny
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja przestaje wystarczać przy ok 26st. C latem, podczas wilgoci rosa z wewnątrz na szybie przedniej i szybach przednich bocznych znika wystarczająco szybko, na tylnich trwa to niestety dłużej
zima - ustawienie ogrzewania na więcej niż połowa skali zamienia wnętrze w saunę, ogólnie super
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przód - rewelacja, fotele bardzo wygodne, dość często robię trasy po 7-10h i nie narzekam, mam 186cm i mając 2m też bym znalazł wygodną pozycję i sporo miejsca
tył - rzadko tam bywam, ale miejsca nawet na mnie jest wystarczająco dużo (mówię o sytuacji, gdy kierowca jest podobnego wzrostu, za pigmejem to się siedzi całkiem dobrze nawet w seicento)
co więcej - sporo nowszych kompaktów ma mniej miejsca dla kierowcy - np. octavia I czy leon, o miejscu z tyłu w nich z litości nie wspomnę
bagażnik - 320l wystarcza, a jeśli nie, to złożenie 1/3 lub 2/3 siedziska jak dotąd zawsze załatwiało problem
3,0
Wyciszenie
do 3400obr. znośnie, potem trzeba zrobić radio głośniej ;)
powyżej 110 słychać czasem z okolic szyberdachu szum powietrza - zwłaszcza przy bocznym wietrze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
można zapomnieć, jak się wlewa paliwo ;) trasa 5 (do 120km/h), miasto 6.5, jeżdżąc myślę przede wszystkim o bezpieczeństwie swoim i innych użytkowników dróg a nie o zaoszczędzeniu pół kropelki... - czyli pewnie da się mniej, tylko jakim kosztem...
ceny części/napraw - tanio, części oryginalnych i wszelkiej maści zamienników do wyboru, do koloru, zero elektroniki oznacza, że naprawy też są prostsze => tańsze niż w np. tdi
4,0
Stosunek jakość/cena
hmm, pewnie powinno być na "5", ale ta świadomość, że zawsze mogłoby być lepiej ;) niemniej nie mam wrażenia, że przepłaciłem
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
uszkodzony zatrzask drzwi kierowcy (wróciłem z Belgii z drzwiami na pasku), oprócz tego brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 65KM 48kW
[l/100km]