Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf III Kombi

GBK [katowiczanin@tlen.pl], 18 lat temu
Silnik 1.8 90KM 66kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 150 tys. km
Volkswagen Golf III Kombi 1.8 90KM 66kW 1993-1999 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Potrafi w niektorych kwestiach wprowadzic w kompleksy nowsze modele konkurencji. Przemyslany, ponadczasowy stylistycznie model. Warto odmlodzic go zakladajac lampy Hella a´la Golf IV z zarowkami H7 - poprawiaja drastycznie widocznosc w nocy, uatrakcyjniaja wyglad samochodu. Wiele drobiazgow swiadczy o dbalosci niemieckich inzynierow o szczegoly. Dobry towarzysz podrozy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niewysilony silnik 1800ccm w technice dwuzaworowej. Wysoka elastycznosc, nie wymaga czestych redukcji biegow do sprawnego poruszania sie. Redukujac i wkrecajac go na obroty nie mamy kompleksow przy wyprzedzaniu. Moment obrotowy 145Nm juz przy 2500obr/min, moc maksymalna przy 5500obr/min. Dzwiek pracy przy seryjnym ukladzie wydechowym przyjemny, niskie tony. W trasie ekonomiczny, spalanie ponizej 6l/100km przy jezdzie z v~100km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza z lekkim oporem, jak w samochodach marki BMW, wiec wg mnie b. dobrze. Skok lewarka dosc krotki, biegi zawsze wchodza pewnie. Nie mam zastrzezen.
5,0
Układ jezdny
W 13-letnim aucie, bo tyle ma w momencie pisania tego komentarza moj samochod i przy przebiegu 150K km nie moze juz byc idealnie, ale zakladajac wymiane wyeksploatowanych czesci typu amortyzatory, tuleje itp. wszystko pracuje sprawnie i samochod pewnie sie prowadzi. Zainwestowalem w amortyzatory i sprezyny obnizajace o 40mm i o sportowej charakterystyce - samochod prowadzi sie teraz superstabilnie, choc strata komfortu jest oczywista. Nie polecam wiekszego obnizania na nasze drogi. Samochod bedzie non stop haczyl i kazdy prog zwalniajacy bedzie przeszkoda nie do pokonania.
Komfort
4,0
Widoczność
Czasami widocznosc do tylu z racji szerokiego tzw. slupka C jest ograniczona. Wymaga przyzwyczajenia, duze lusterka pomagaja manewrowanie. Samochod ma niewiele ponad 4m, wiec jest b. zwrotny. Srednica zawracania <11m.
4,0
Ergonomia
Byloby doskonale, gdyby nie przycisk swiatel awaryjnych na kolumnie kierownicy, zeby wlaczyc te swiatla musimy miec kierownice w pozycji na wprost, inaczej nie dosiegniemy do w/w przycisku. Swiatlami awaryjnymi dziekujemy innym kierowcom i ostrzegamy, wiec szybki dostep bylby wskazany. 2 minus to regulacja kata pochylenia oparcie foteli od strony boku samochodu z niewielka iloscia miejsca do manewrowania dlonia. Regulacja moglaby byc przy tunelu srodkowym. Cala reszta zachwyca, poznajac samochod wychwalamy niemieckich inzynierow.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Odnosze wrazenie, ze zimne powietrze z zewnatrz podgrzewa sie troche po drodze, zanim dotrze do kabiny. Pewnie jest to kwestia porowadzenia przewodow wentylacyjnych w poblizu duzego zrodla ciepla a nie w jak najwiekszej odleglosci. Wiadomo, w lecie idealnie byloby miec klimatyzacje. Sila nawiewu wystarczajaca, glosnosc pracy znosna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na te generacje nie mam zastrzezen. Mam welurowe fotele, kierowcy dodatkowo reulowany na wysokosc. Wygodne w dlugiej trasie, choc oczywiscie fotel kierowcy jest najbardziej wyeksploatowany, lekko rozpruta tapicerka i nieco przechylony w lewa strone od wsiadania i wysiadania. Bagaznik pojemny, zmiescilem sie w 5 facetow na weekendowy wypad w Bieszczady i w 3-os na 2-tyg. wypad na Mazury :-D
4,0
Wyciszenie
Przy b. wysokich predkosciach rzedu 180km/h szum powietrza owiewajacego lusterka. Silnik, mimo ze dosc glosny, przy calym zakresie predkosci obrotowej wydaje z siebie akceptowalny, dla mnie przyjemny, dosc niski ton. Przy sprawnym zawieszeniu nie slychac odglosow jego pracy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na te pojemnosc i wiek jest niezle. W trasie zuzycie spada ponizej 6l/100km, nie jezdzilem nigdy tylko po miescie, wiec nie wiem, ile wtedy by palil, wg katalogu ~10l/100km. Moj samochod jest w kolorze bialym, wiec ew. naprawy lakiernicze sa najtansze z mozliwych a niestety w tym wieku pojawia sie juz rdza. Ceny czesci zamiennych dosc niskie, olbrzymia podaz. Bardzo racjonalny wybor dla osob z ograniczeniami finansowymi ;-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena wyjsciowa takiego samochodu jest na dzien dzisiejszy b. niska, nawet inwestujac w niego kupujac nowe elementy zawieszenia i robiac retusz wciaz mamy samochod za rozsadna cene.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie dziala mi kontrolka rezerwy paliwa oraz podgrzewanie foteli. Zadna z w/w usterek nie wplywa na bezpieczenstwo podrozy, wiec nie naprawiam.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powaznych usterek nie mialem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf III Kombi 1.8 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
11,00 zł
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf III Kombi