Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf III Kombi

przem.stepien@gmail.com, 17 lat temu
Silnik 1.8 90KM 66kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf III Kombi 1.8 90KM 66kW 1993-1999 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niesamowicie elastyczny silnik. 1.8 ośmiozaworowy - bezawaryjny i przy tym oszczędny. Jeździ cały czas na Mobil1. Gdy go kupiłem i wymieniałem olej - wziąłem litr na dolewkę, którą wlałem w całości do silnika przy następnej wymianie oleju. Po prostu nic nie bierze. Do tego przy spokojnej jeździe pali tyle samo, co znajomemy w Nissanie Primera 1.4 z takim samym wyposarzeniem. Silnik o większej mocy, jest raz, że elastyczniejszy, a dwa, że wcale więcej nie pali jak mały, którego trzeba wysoko kręcić, żeby jechał... A mój - kiedyś w trasie spalił poniżej siedmiu litrów LPG - żona zastanawiała się czy się nie zepsuł :-)
5,0
Całokształt
Auto kompaktowe z możliwościami przewozowymi samochodu dużo większego. Do tego duża popularność powoduje dostępność części. A, że jest to kombi - nie jest tak chodliwy u panów pewnych profesji ;-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ośmiozaworowy. Nie powala przyśpieszeniem, jednak mocy mu nie brakuje. Załadowany bagażem na wakacje dobrze przyśpiesza nawet na piątym biegu. Czasem przydałby się szósty... Nieźle ciągnie już z dołu, żeby nie zostawać pod światłami, wystarczy go kręcić do 2.000 obrotów. Wtedy jest cicho, a i tak ładnie się zbiera. W zasadzie po mieście nie przekraczam 3.000 obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Tutaj jest coś do ponarzekania - drugi bieg mógłby wchodzić głębiej ;-) Poza tym - nie mam uwag.
5,0
Układ jezdny
Niektórzy mówią, że jest trochę za twardy - ja tak nie uważam, może się przyzwyczaiłem. Nic z zawieszeniem nie kombinowałem, ale trzeba się nauczyć uważać na krawężniki, jeśli nie chce się zgubić "hokejów" - tego plastykowego spoilera pod zderzakiem.
Komfort
5,0
Widoczność
Posiadając wersję Variant - mam świetną widoczność w tył. W innych problem może stanowić masywny tylny słup[ek - znak rozpoznawczy Golfa.
5,0
Ergonomia
Nie musiałem się do niczego przyzwyczajać. Może poza małymi gabarytami i dźwignią hamulca... Ale wcześniej jeździłem W123 ;-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest taka sobie - właściwie można prawie cały czas jeździć z włączoną klimą - jak tunele się nagrzeją, mija trochę czasu zanim powietrze w kabinie się schłodzi. Przy wyłączonej klimie, powietrze z nawiewu jest widocznie cieplejsze niż to za oknem...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu - jak to w kompakcie - trzeba się przyzwyczaić, bo samochód jest wąski. Na długość nie ma żadnych problemów. Za to z tyłu... Jest zaskakująco dużo miejsca - nawet dla osób o wzroście powyżej 1.8m. Do tego dzielona kanapa i kombi... Po zdjęciu zagłówków, podniesieniu siedzisk i opuszczeniu oparć uzyskujemy całkowicie płaską powierzchnię - bez żadnych progów. Po prostu super.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 120 km/h zaczyna się robić głośno - szumy opływu powietrza. Poza tym jest fajnie. Z włączoną klimą i zamkniętymi oknami można sobie słuchać muzyki, silnik nie przeszkadza, nie trzeba podnosić głosu, żeby sobie porozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdy kupiłem Golfa - jeździł już dwa lata na gazie. Jest to idealny układ, jeśliby były jakieś problemy z gazem - poprzedni właściciel już je rozwiąże. Przy spokojnej jeździe nieraz mnie zaskoczył niskim spalaniem, nawet przy prędkościach rzędy 120 km/h! Butla w kole pozwala przejechać do 300 km. Co może być pewną niedogodnością - wymusza regularne postoje. Z drugiej strony takie regularne postoje wychodzą na zdrowie :-)
4,0
Stosunek jakość/cena
Duża popularność powoduje, że samochód trzyma cenę - jest to i wada (dla kupującego) i zaleta (dla sprzedającego). Jak wiadomo, samochodem nie jeździ się całe życie, więc można tego nie brać po uwagę - i tak odrobi się swoje przy sprzedawaniu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odmówił pracy przełącznik kierowcy podnośnika szyby pasażera... Potem po wymianie przestał świecić. Po drobnej stłuczce, coś się obruszyło i paprochy zapchały pompę paliwa - pomogło czyszczenie. Więcej nic się nie przydarzyło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak w każdym samochodzie - trzeba przestrzegać przebiegów między wymianą płynów i pasków. Tylko raz odmówił odpalenia - z powodu zapchanej pompy paliwa. Nie znam jego typowych usterek.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf III Kombi