Posiadam auto od 11 lat, kupiłem przy przebiegu 147k km obecnie ma 315k km. Od przebiegu 160k km auto chodzi na LPG. Właśnie stuknęło mu 20 lat i jedyne blacha zaczyna powoli rdzewieć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dobry do LPG - zrobiłem na gazie ponad 155k km i do tej pory nic przy silniku nie robiłem. Golf nawet nie bierze oleju! Zalane przy wymianie bez problemu dociąga do kolejnej. Dbam o regularne i czasowe wymiany. Trochę mała moc, ale w zamian żywotny.
5,0
Skrzynia biegów
Nigdy nie miałem z nią problemów. Jedynie wsteczny czasami zgrzytał, ale to w czasie gdy kończyło się sprzęgło.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jak najbardziej OK! Na pewno nie nadaje się do agresywnej jazdy, ale przy spokojnej i umiarkowanej sprawuje się dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże okna robią swoje, widać wszystko dookoła tak jak trzeba :)
4,0
Ergonomia
Trochę ubogo, ale wszystko pod ręką. Nic nie trzeszczało dopóki nie wyciągnąłem radia, od tamtej pory czasami słychać.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie raczej słabe w porównaniu do inny aspektów autka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Przy kręceniu powyżej 3,5k obrotów zaczyna robić się głośno, ale w trasie, do 110 km/h słychać tylko świst wiatru.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój egzemplarz przez 11 lat miał tylko awarię cewki (koszt 180 PLN) oraz, nie wiem jak to nazwać, taki maly pazurek przy skrzyni biegów (2 razy). Poza tym zwykła eksploatacja: płyny, oleje, klocki, rozrząd co 90k km. Przy przebiegu 310k wymienione sprzęgło. No i po drodze przytrafiła się wymiana przedniej szyby i jednego reflektora - wina kamyków spod poprzedzających pojazdów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobny usterek to tak jak napisałem wcześniej: cewka i pazurki (drobnostka, ale niestety powrót na lawecie).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tego brak jakichkolwiek poważnych usterek.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 75KM 55kW
[l/100km]