Zawieszenie
: opisane wyżej, na niemieckich autobahnah byłoby lepsze bugatti Veirone, jednak na polskich drogach (zwarzając na ich stan) ta rakieta przegrałaby z golfem w dyscyplinie: komfort.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: schodzący lakier bezbarwny
4,0
Całokształt
Dobry wybór dla rodziny ze skromnym budżetem posiasającym 2 dzieci i owczarka niemieckiego;))
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest ok (oczywiście jak na tą moc) silnik niskoobrotowy; ciężko wchodzi na obroty, ale czego tu się spodziewac przy takiej pojemności i mocy. max moment przy 2900 obrotów (prawie jak diesel) Kultura dobra, spokojnie \"pyrka\" przy 120 na trasie, jednak z osiągnięciem tej prędkości trzeba uzbroic się w cierpliwośc.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra praca, nie bierze płynu. Jeżeli ktoś lubi użyc siły przy wbijaniu biegu to rozwiązanie dla niego. Jedyny mankament tej akurat skrzyni to niemożnośc wbicia drugiego biegu przy obrotach więkrzych niż 4000, nie ma się co dziwic DB9 to on nie jest.;)
5,0
Układ jezdny
Idealne rozwiąznie na polskie drogi. Miękkie ale precyzyjne zawieszenie. Samochód dobrze sprawdza się na poprzecznych jak i podłużnych nierównościach nawierzchni. jeżdże 3 lata i nie było problemów z awariami (a podsespoły zawieszenia pamiętają fabryke golfa)
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzenie ma dobry zakres regulacij i na najwyższej pozycij można oglądac klosze lamp;)) Pomimo że to kombiak z parkowaniem nie ma problemu, bo widocznośc jest dobra, a średnica zawracania bardzo dobra co składa się na ogulą ocenę: mocne 4
3,0
Ergonomia
Mam wersję z 2 poduszkami powietrznymi i dzięki poduszce pasażera jest jedynie półka bez zamknięcia. W nowszych wersjach już to poprawili.
projektanci golfa 3 generacji nie popisali się, schowków mało, brak łokietnika na tunelu środkowym.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa chodzi słabo i głośno. Był problem z korytarzami powietrznymi, który naprawiłem, jednak to i tak nie to. Brak nawiewu na nogi pasarzerów siedzących z tyłu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie nalerze do najwyższych i przy wzroście 176 cm mogę spokojnie znaleźc miejsce na nogi i głowę. Pasarzerowie też nie mają co narzekac. W tej klasie i na te lata to przestrzenny samochód.
5,0
Wyciszenie
Bardzo bardzo dobre. Nie wiem dlaczego wcześniej pisali o słabym wyciszeniu. Może to zaleta jedynie mojego egzemplarza. Po kupnie od pierwszego właściciela silnik było słychac jedynie od prędkości 120km/h. Przy spokojnej jeździe na trasie przy prędkości 120km/h i 3000 obrotów, jestem skłonny porównywac go do accorda V generacji. Teraz po przejechaniu 40 000km tłumik zaczyna dawac się we znaki, jednak nawet z skorodowanym tłumikiem nie jest głośno.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie gazowałem go i jeżdżę jednie na benzynie. Spalanie jest na niewielkim poziomie. Średnio klasuje się w granicach 7,8 litra. Jednak zwarzając na moc, spalanie powinno był dużo dużo mniejsze.
3,0
Stosunek jakość/cena
wiadomo że Volkswageny trzymają cenę ze względu na jego niezawodnośc. Jednak bezproblemowa jazda jest bezcenna i warto dac kilka zł drożej niż za alfę i miec więkrzą pewnośc że dojedzie się do celu wygodnie cicho przyjemnie i bezproblemowo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ocena 3. Powody: 1 odklejająca się podsufitka
2 połamane kratki nawiewów
3 Zerwana linka od szyby tylnej
Jednak mimo tych drobiazgów w mojej ocenie klasuje się dużo dużo wyżej niż fiaty z tamtych lat. Jakośc matreiałów dobra.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły. Druga gigantyczna zaleta: jest niezniszczalny. Przy odpowiednim szanowaniu ten samochód potrafi odwdzięczyc się na trasach ponad 1000km bezawaryjną i bezproblemową jazdą. W moim skromnym \"40 000 przebiegu\" ani razu mnie nie zawiódł. I mimo to że jest brzydki i kanciasty za to nalerzą mu się laury.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 75KM 55kW
[l/100km]