Zawieszenie
: Trakcja na prawdę w porządku jak na staruszka
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: NAkładki na nadkolach zbierają wodę no i efekt gwarantowany, Progi z przodu z racji wieku auta
4,0
Całokształt
Mam dokładnie to czego chciałem - ekonomiczny i duży. Brak trochę przyjemności z jazdy - silnik nie pozwala na szaleństwa
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy - nie mam zarzutów, pracuje płynnie i spokojnie; silnik wyjątkowo niewysilony, długowieczny (prawdziwy przebieg jest mi nieznany, ale musi być około 200 000 km). Elastyczność raczej słaba, taki ten silnik już po prostu jest - budżetowa konstrukcja sprzed kilkunastu lat.
3,0
Skrzynia biegów
No cóż, porównując do poprzedniej Toyoty Corolla to jedynka bez synchronizacji - trzeba się prawie zatrzymać żeby wrzucić,. Haczy trochę dwójka i czasem nie wchodzi wsteczny. Ale można się przyzwyczaić. Raczej dla mężczyzn, choć dziewczyna też powoli akceptuje humory tej skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Jak na kombi stosunkowo wysoko zawieszone trakcja jest bardzo dobra (fakt, warto kupić przyzwoite opony). Wspomaganie akurat - nie za miękkie, kichanie na autostradzie nie grozi zjechaniem na drugi pas ;-)
Komfort
5,0
Widoczność
Jest OK, słupki nie zasłaniają za wiele, do tyłu duża, pionowa szyba - widać wszystko, lusterka duże. W korku przez szyberdach widać ptaki i samoloty ;-) W wersji hatchback chyba jest gorzej
4,0
Ergonomia
To czego kierowca musi dosięgnąć jest pod ręką, trochę kiepsko z dużymi schowkami - zamiast jest poduszka, za to fajny specjalny schowek na kasety - wyniosłem z piwnicy starą kolekcję muzyki ;-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Biorąc pod uwagę brak klimy to jest super - szybko się schłodzi w upał, a w zimie szybko było ciepło mimo sporej kubatury
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osoby w trasę bez problemu i narzekania, w 5 też daje radę. Znajomi siedzący na środku z tyłu mówili, że lepiej niż w nowych samochodach, gdzie jest podwyższenie i tyłek boli od nierównego siedzenia
4,0
Wyciszenie
Silnik wyciszony matą (przed zakupem myślałem, że to tylko diesle mają). Nie jest źle, ale powyżej 110 km/h rob się juz poważnie głośno - szpary drzwi itp.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo w mieście do przyjęcia - oscyluje wokół 12 l LPG/100km, niezależnie od pory roku. Na trasie w 1 osobę zszedłem poniżej 8,5 l. 110-120 km/h na piątce na już rozgrzanym silniku. Warsztat: robocizna tania, z tego VW jest znany, części też bez niespodzianek.
5,0
Stosunek jakość/cena
8-10 tys. PLN za porządnie wyposażony samochód. W razie problemów koszty napraw niewielkie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic co nie wynikałoby z wieku i eksploatacji - nasze drogi wpływają na zawieszenie, ale to już wszyscy wiemy...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejszy jak dotąd był tłumik tylny. Na razie nic kosztowniejszego
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 75KM 55kW
[l/100km]