Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf III Hatchback

fordziu_mk3, 4 lata temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 298 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bezawaryjny, mało pali, nieźle się zbiera
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Problemy z korozją
Przeniesienie napędu : Po latach skrzynia biegów nie działa najlepiej
4,0
Całokształt
Samochód spełnia swoją rolę - bezawaryjnie, w nie najgorszych warunkach dowozi do pracy, przy czym jest dość dynamiczny i bardzo mało pali. Kolejną zaletą jest niska cena zakupu, niskie koszty utrzymania oraz szeroki dostęp do części nowych i używanych. Głównym minusem Golfa III jest słabe zabezpieczenie antykorozyjne i wiek - ze starości może się rozsypać wszystko. Poza tym samochód wypada dobrze i jestem z niego zadowolony. Jego konstrukcja jest bardzo prosta, więc nie ma też problemów z przydomowymi naprawami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik można pochwalić za to, że jest praktycznie bezawaryjny, "nie do zajechania" i tani w utrzymaniu, pobiera bardzo małe ilości paliwa. jak na 90 KM jest też dynamiczny. Natomiast jego kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Silnik dość mocno drży i jest głośny, a w porównaniu do innych, nowszych konstrukcji z XXI wieku - bardzo głośny.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa delikatnie, łatwo zmienia się biegi. Gdy była nowa, na pewno była świetną konstrukcją. Jednak po latach, gdy już swoje przeżyła, jest zupełnie inaczej. Często pojawiają się z nią problemy. Skrzynia haczy, zgrzyta, biegi dość często nie wchodzą (zwłaszcza piątka, rzadziej wsteczny).
5,0
Układ jezdny
Jak na tak proste w konstrukcji zawieszenie, auto prowadzi się zaskakująco dobrze - zarówno przy wyższych prędkościach jak i niższych. Układ kierowniczy jest niezły. Mi osobiście Golfem (biorąc pod uwagę, że jest to tak tani samochód) jeździ się bardzo dobrze i pewnie, pod tym względem jestem pozytywnie zaskoczony.
3,0
Karoseria
Karoseria po 24 latach eksploatacji średnio się trzyma. Korodują przednie i tylne błotniki, progi, okolice szyberdachu. Gdy na aucie pojawi się jakiś odprysk od kamienia, to po kilku dniach staje się on koloru rudego. Zabezpieczenie antykorozyjne z pewnością nie jest mocną stroną VW Golfów trzeciej generacji.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj wszystko w należytym porządku. Nie ma żadnych problemów z widocznością. Auto jest dość małych rozmiarów, jest dobrze przeszklone, więc tu nie może być inaczej. Łatwo parkuje się nim w mieście i różnych ciasnych "zaułkach". Lusterka również zapewniają dobrą widoczność. Tutaj myślę, że nie ma się do czego przyczepić.
4,0
Ergonomia
W aucie wszystko jest banalne w obsłudze, myślę, że nawet kilkuletnie dziecko nie miałoby żadnych problemów z odnalezieniem się tutaj. Wszystko jest dobrze widoczne, pod ręką i na miejscu. Ilość schowków też jest niezła. Przyczepić można się jedynie do braku jakiegokolwiek uchwytu na napoje i trzeba sobie radzić innymi, nieporęcznymi sposobami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gdy wszystko jest sprawne, ogrzewanie działa jak najbardziej ok, tutaj nie mogę się do niczego przyczepić. W moim egzemplarzu mam manualną klimatyzację. Przy temperaturach do ok. 30 stopni radzi sobie również dobrze. Gorzej jest powyżej tej wartości. Wtedy cały układ nie jest zbyt wydajny i trzeba trochę czekać, aż zacznie chłodzić jak należy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 181 cm wzrostu i nie mam problemów w zajęciu odpowiedniej pozycji za kierownicą. Fotele kubełkowe w moim egzemplarzu są całkiem wygodne i dobrze trzymają w zakrętach. Z tyłu jest już nieco gorzej. Kanapa jest wygodna, ale jest tam trochę ciasno, tym bardziej gdybym miał usiąść sam za sobą. Sprawy nie poprawia podsufitka, która ze starości zaczęła już opadać i kładzie się na głowie osób zajmujących miejsca z tyłu. Nie zapominajmy jednak, że nie jest to zbyt duży samochód. Bagażnik jest dość pojemny i ma regularne kształty.
4,0
Wyciszenie
Nie ma tragedii. Mimo silnika, który do cichych nie należy, da się jechać. Uszy nie cierpią. Z wnętrza nie dobiegają żadne niepożądane odgłosy, nic nie trzeszczy ani nie skrzypi. Całość jest porządnie zmontowana. Myślę, że w tej cenie jest dobrze, nie ma co narzekać, nie jest to przecież limuzyna tylko podstarzałe auto klasy kompaktowej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest bardzo tani w zakupie i utrzymaniu. Niezły egzemplarz możemy znaleźć już za ok. 1/2 tysiące złotych, części są tanie jak barszcz, silnik 1.9 TDI bardzo mało pali. Kupując Golfa w tej wersji silnikowej o koszty utrzymania absolutnie nie musimy się martwić - jest to bardzo duża zaleta tego auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
W budżecie do 3 tysięcy złotych Golf III jest świetną propozycją. Mimo to trzeba uważać. Wiele z tych aut jest w strasznej kondycji, ale dotyczy to też innych samochodów w tej cenie, trzeba po prostu być czujnym. Gdy trafimy na dobry egzemplarz, z Golfa będziemy naprawdę zadowoleni, gdyż jak już parę razy wspominałem: jest bezawaryjny, tani w utrzymaniu itd.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim egzemplarzu posiadam elektryczne przednie szyby. Podnośniki w nich padają jak muchy. Wymienisz jeden - po pewnym czasie naprawiać trzeba drugi. Do wnętrza często dostaje się woda, o dziwo nie przez skorodowane elementy karoserii. Niedawno musiałem uszczelnić pompę wtryskową, gdyż pojawiały się dość spore wycieki. Wszystkie z tych usterek to raczej wina tego, że samochód nie jest pierwszej świeżości.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 2 lata użytkowania, z autem nie działo się nic, co by je unieruchomiło. Przydałoby się zająć skrzynią biegów. O jej problemach pisałem wyżej. Poza tym, jest to raczej samochód, do którego lejesz paliwo, wymieniasz olej, filtry i bezawaryjnie podróżujesz. W tej kategorii VW Golf III wypada bardzo dobrze.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf III Hatchback